علی آشتاب روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۲۵ مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجر به شناسایی ۱۲۰ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

وی با بیان اینکه این افراد با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند تصریح کرد: ۹۸ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان  و ۱۴ کارفرما به دلیل تخلف بکارگیری  تبعه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب گفت: متاسفانه برخی کارفرمایان بدون توجه به وضعیت اشتغال استان مبادرت به بکارگیری اتباع غیرمجاز خارجی می‌کنند که با استناد به بند(ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی پنج برابر حداقل دستمزد روزانه  معادل ۳۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان مشمول جریمه می شوند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.