کرم یاری روز یکشنبه در جلسه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی لرستان افزود: ۵۳۲ کودک کار و ۴۹ کودک خیابانی در استان شناسایی شده و  بیشترین تعداد کودکان کار در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هستند.

وی اظهار داشت:‌ ساماندهی کودکان کار باید با مسوولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود اما به دلیل اینکه بهزیستی مراکزی برای نگهداری کودکان دارد این مسوولیت به سازمان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی چندین بار در استان اجرایی شد اما ابتر ماند و باید تلاش کنیم همه دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی همکاری لازم را داشته باشند تا تلاشمان منجر به نتیجه شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر حمایت همه جانبه اعضای کمیته افزود:‌ بسته‌ای را برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، معتادان متجاهر و زباله‌گردها در نظر گرفته‌ایم و سه مرکز حمایتی کودک و خانواده در خرم‌آباد و بروجرد راه اندازی شده است.

یاری ادامه داد: برای ۲۱۷ کودک، مستمری برقرار شده و با معرفی ۵۱ نفر از مادران کودکان به اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان لرستان، تلاش شده با مهارت آموزی های این نهاد زمینه برای اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شده تا کودک آنها از کار خیابانی بازداشته شود.

وی اضافه کرد: همچنین طرح جمع آوری کودکان کار با جدیت آغاز شده که در این راستا کودکان پس از جمع‌آوری و تعهد والدین در مراجع ذیربط به آنها  تحویل داده می‌شوند و در غیر اینصورت در مراکز روزانه بهزیستی نگهداری خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.