حمیدرضا کرموند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز تاکنون مصرف آب شرب (شهری و روستای) در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌باشد افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما این میزان مصرف بی‌سابقه آب شرب در لرستان یک هشدار بوده و احتمال دارد در تابستان با مشکل کمبود و یا افت فشار آب مواجه شویم.

کرموند بیان کرد: خوشبختانه اکنون در هیچکدام از شهرها و روستاهای لرستان مشکلی در خصوص کمبود و یا افت فشار آب گزارش نشده است.

وی افزود: در بسیاری از روستاها از آب شرب به‌عنوان مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کنند که تقاضا داریم از این امر اجتناب کرده و از استفاده غیر ضروری آب آشامیدنی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: الگوی مصرف در هر دوره زمانی ۴۵ روزه برای هر خانوار ۲۰ مترمکعب می‌باشد که از مشترکان تقاضا داریم نسبت به تجهیز شیرآلات خود به کاهنده‌های مصرف آب اقدام کنند.

کرموند همچنین به مصرف بیش از حد آب توسط مشترکان برای شست و شوی اتومبیل اشاره کرد و گفت: برای شستن هر خودرو ۶۰۰ لیتر آب شرب مصرف می‌شود که در صورت بسته بندی کردن این میزان در بطری‌های آب معدنی، بیش از هشت میلیون ریال درآمد کسب می‌شود.

وی میزان مصرف آب شرب در سال گذشته را ۸۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب لرستان با تاکید بر استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب در ادارات این استان سعی در کاهش مصرف و استفاده بهینه آب شرب دارد.

تعداد مشترکین آب شهری ۴۱۸ هزار مشترک و تعداد مشترکین آب روستایی بیش از ۱۴۰ هزار مشترک می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.