بیمارانی که علاوه بر درد بیماری در انزوا و ناامیدی در مرزی میان مرگ و زندگی به سر می بردند اما پرستاران از جان خود گذشته اند و دوری از عزیزان و فرزندان خود را تحمل کرده و با با روحیه ای امید بخش تلاش دارند حال خوبی برای بیماران ، به ارمغان آورند.

بیراه نیست  که خدمت در چنین میدان خطرناکی  به مدافعان عرصه سلامت تعبیر می شود چرا که به روزگار خوشی و در شرایط عادی خوب بودن در توان همگان می تواند باشد اما پرستاران در میدانی پرخطر که به قیمت سلامت و جانشان برابری می کرد فرشته بودن بر روی زمین را معنا بخشیدند.

بیمارانی که کرونا  را پشت سر گذاشته اند اینک می توانند راویان راستینی از ایثار و مهربانی پرستاران باشند در همین خصوص  یک بیمار بهبود یافته کرونایی اهل لرستان مشاهدات خود را برای ایرنا چنین توصیف می کند : در فروردین ماه ۱۳۹۹ من هم مثل بقیه هموطنان دچار ویروس کرونا شدم ، پس از مدتی مبارزه باکرونا در منزل ، ویروس بر من غالب شد و مجبور شدم در ۱۴ فروردین ماه در بخش داخلی بیمارستان شهید ولیان الیگودرز بستری شوم .

رحیم عباسیان افزود: در آنجا شاهد تلاش ایثارگرانه پرستاران مجاهد و فداکار بودم که در مقایسه با فرشتگان آسمانی نه از فضای مصفای بهشتیان برخوردار بودند و نه به خاطر حفظ جانشان امنیت لازم را داشتند،.

این بیمار بهبود یافته گفت:  این عزیزان با وجود احساس خطر جدی از طرف بیماران کرونایی ، با پوشیدن لباس رزم بیولوژیک و بدون ترس از ویروس مرموز کرونا به بیماران کرونایی خدمت می کنند و این خدمت در طول شبانه روز متوقف نمی شود.

وی بیان کرد: تجربه روزهای بستری شدن دربیمارستان به من ثابت کرد .؛ پرستاران  با گذشت و فداکاری  همانند رزمندگان دفاع مقدس در هریک از لحظات شبانه روز به یاری افرادی که به دام این ویروس خطرناک افتاده اند می شتابند.

این بیمار بهبود یافته از کرونا به شرایط کاری این مبارزان خستگی ناپذیر اشاره کرد و گفت: وصف ایثار پرستاران را نمی توان بیان کرد ؛ گاهی ما بیماران با لباسی راحت و بر روی تخت از زدن یک ماسک ساده هم عاجز بودیم و احساس خفگی و خستگی می کردیم در حالیکه پرستاران  می بایست ماسک ، دستکش ، روپوش کامل ، عینک و سایر تجهیزات پلاستیکی رابپوشند وگرمای حاصل از این پوشش را تحمل کنند.

به گفته این بیمار بهبود یافته از کرونا ، باید از پرستاران بعنوان  رزمندگان خط اول دفاع بیولوژیک تشکر و قدردانی کرد ، و آحاد جامعه نیز باید جایگاه این ایثارگران بدون توقع را بشناسد و سر تعظیم در مقابل آن ها فرود آورد.

وی گفت: اینجانب در مدت ۱۰ روزی که دربیمارستان شهید ولیان بودم ایثار ، شجاعت ، خود گذشتگی و خدمات صادقانه و سخت این عزیزان رادر خط اول مبارزه با کرونا دیدم ، به این جهت و با تمام وجود از زحمات آنها تشکر و قدردانی می کنم . و از خداوند متعال برای آنها آرزوی سلامتی،طول عمربا برکت همراه با سربلندی و افتخار آفرینی را خواستارم .

بیمارستان های الیگودرز و کمبود پرستار

رییس بیمارستان امام جعفر صادق الیگودرز به ایرنا گفت: ۲۵۰ پرستار در ۲ بیمارستان موجود الیگودرز فعالیت دارند که  این تعداد برای خدمات دهی به بیماران این شهرستان بسیار کم است.

گودرز گودرزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تجهیزات نداریم گفت: خستگی و سختی کار پرستاران واقعا در الیگودرز بالاست که بخش عمد ه ای از این سختی کار ناشی از کمبود پرستار است.

وی گفت: یک پرستار ۳۰ روز در  ۴۰ شیفت  کاری فعالیت داشته باشد قطعا دچار آسیب هایی می شود و باید گفت که وضعیت پرستاران در بیمارستان های الیگودرز بگونه ای طاقت فرسا است .

یکی از پرستاران نیز که مدیر دیگر بیمارستان الیگودرز است با اشاره به  ایثار و از خود گذشتگی پرستاران گفت: در بیمارستان شهید ولیان خط اول مبارزه پرستاران و کادر درمان هستند .

حمزه طولابی افزود: بیماری کرونا خطرناک و سهمگین بود اما پرستاران ما با جدیت و تلاش شبانه روزی خود کار کردند بطوریکه می توان گفت این قشر همواره سنگینی خدمات حوزه بهداشت و درمان را بر دوش می کشند .

آنچه در این بحران کرونا همه ما از  آن میگریزیم ، همان خطری هست که پرستاران خطرش را به جان میخرند بنابراین شایسته است ما بعنوان شهروندانی مسئول با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل ها اعلام شده به وظیفه خود در مهار کرونا همچنان پایبند باشیم.

 رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۳۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( سوم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۳۹۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۱۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.