یحیی ابراهیمی روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان اظهار داشت: نیروی انسانی و منابع طبیعی عوامل ثروت هر منطقه ای می‌باشد که لرستان از این ظرفیت ها برخوردار است اما با استان‌های هم‌جوار فاصله زیادی دارد.

وی بیان کرد: زمینه آسیب های اجتماعی (بیکاری، طلاق، اعتیاد) در لرستان باید ریشه یابی شود و نباید براساس طایفه گرایی تصمیمات گرفته شود.

ابراهیمی ادامه داد: اکنون نماینده مردم ایران، لرستان و سپس شهرستان سلسله و دلفان هستم و معتقدم باید به فکر توسعه مرکز استان باشیم تا بتوانیم به دنبال آن توسعه شهرستان‌ها را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: باید ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ها شناسایی و براساس نیازسنجی برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: نمایندگان مانند رسانه‌ها و خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند و از مسوولان سوال شود که چرا لرستان با وجود ۱.۸ میلیون نفر جمعیت سهم ناچیزی از تخصیص اعتبارات دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی لرستان مطالبه‌گری ضعیف مردم است اما برخی مسئولین از نجابت این مردم سوء‌استفاده می‌کنند و نیاز است زیرساخت‌های لازم را برای توسعه استان و شهرستان‌ها مهیا و مدیریت ارشد لرستان نیز چشم‌اندازی را برای استان و شهرستان‌ها تعریف و تدوین کند.

منتخب مردم سلسله و دلفان ادامه داد: لرستان در زمینه بیکاری بین سه استان اول کشور محسوب می‌شود که برای برطرف کردن این مشکل باید عزم ملی داشته و از مهاجرت نخبگان لرستانی به کلان‌شهرها جلوگیری شود.

ابراهیمی افزود: باید برای توسعه استان نگاه و نگرش سیاسی و گروهی را کنار بگذاریم و با نظارت بر عملکرد مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم قدمی در راستای حل مشکلات استان برداریم.

وی بیان کرد: مجلس نیازمند افراد متخصص، متعهد و کارگروه‌های تخصصی دارد، و در راستای مبارزه با فساد و سیستم فشل اداری و تلاش برای بهتر شدن معیشت اقتصادی مردم تلاش می‌کنم.

وی گفت: برای مقابله با کرونا باید مسئولین تمهیدات لازم را از قبل در نظر می‌گرفتند چرا که امکانات تشخیصی، آزمایشگاهی و نیروی متخصص عفونی و حتی وسایل برای گندزدایی در استان نداشتیم که موجب شد در روزهای اول با چالش‌هایی مواجه شویم.

ابراهیمی ادامه داد: اما خوشبختانه با همکاری سیستم دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تلاش فداکارانه کادر درمانی و مسئولین استان به این مهم ورود پیدا کردیم و امروز به سطحی رسیدیم که آمارها نشان از شیب پایین شیوع دارد.

وی اظهار داشت: چنانچه شهرستان الشتر را در همان روزهای اولیه قرنطینه و اقدامات اولیه را خوب مدیریت می‌شد و مردم نیز قرنطینه خانگی را رعایت می‌کردند امروز شاهد این تعداد تلفات در استان نبودیم.

وی افزود: شهرستان الشتر به عنوان کانون اصلی کرونا بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی گفت: در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در استان و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد را بگیریم.

ابراهیمی ادامه داد: تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و قرار است که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

وی با انتقاد از اینکه در لرستان یک دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی وجود ندارد، اظهار کرد: چرا باید استانی که دومین استان جنگ زده محسوب می‌شود از استان‌های همجوار خود عقب بماند.

ابراهیمی گفت: لرستان فاقد بیمارستان تخصصی سوختگی است و دولت نیز اعتبار کافی برای بیمارستان سازی ندارد و ضرورت دارد از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.