به گزارش خبرگزاری مهر، کرم یاری در جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راه کارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در مدیریت بیماری برگزار شده است.

وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاست‌ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان، افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته به صورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می‌کنند.

یاری، افزود: از تعداد هزار و ۷۰۸ تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد هزار و ۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

وی، از تماس روزانه ۱۵۰ نفر با خط ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد تماس‌ها در خصوص کرونا و راههای غلبه بر استرس ناشی از آن است.

مدیرکل بهزیستی لرستان، همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع می‌شوند.

یاری، افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه‌های روانشناختی ارائه می‌شود و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می‌توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می‌شوند.

وی، شناسایی داوطلبین برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تأمین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و مأموریت‌های سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.