رییس مرکز اوتیسم حکمت بروجرد پنجشنبه به مناسبت روز جهانی آگاه سازی از اوتیسم در گفت و گو با ایرنا گفت: شعار روز جهانی اوتیسم در سال ۲۰۲۰ گذر از کودکی به بزرگسالی است و آنچه که اهمیت دارد این است که شرایط و زمینه های حضور این افراد در جامعه باید فراهم شود.

سمیه کریمی افزود: رشد با بلوغ به پایان نمی رسد، بلکه  جریانی مداوم  از تولد تا بزرگسالی و حتی پیری را در برمی گیرد اما  ورود به دوره بزرگسالی برای افراد مبتلا به اوتیسم ، چالش های بسیاری را به همراه دارد .

رییس مرکز اوتیسم حکمت بروجرد افزود: در صورتی که والدین و جامعه برنامه ریزی جامعی برای این دوره افراد مبتلا به اوتیسم نداشته باشند این بیماران نمی توانند نقش موثر و فعالی برای خود، خانواده و جامعه داشته باشند.

کریمی اظهار داشت: برنامه ریزی برای افراد مبتلا به اوتیسم به دوران کودکی آنها محدود نمی شود و نیاز است، نگاه ویژه ای به دوران بزرگسالی این افراد و نیازمندی های آنان در این دوران وجود داشته باشد تا آنها بتوانند به عنوان یک عضو فعال در جامعه وارد شوند.

وی تصریح کرد: رسیدن به این هدف مهم و فراهم کردن زمینه حضور اجتماعی افراد مبتلا به اوتیسم در پرتو برنامه ریزی اهداف خرد در سطح خانواده و اهداف کلان در سطح جامعه محقق می شود.

رییس مرکز اوتیسم حکمت بروجرد یادآور شد: با توجه به شعار روز جهانی اوتیسم در سال ۲۰۲۰ امید است که بتوانیم با هدف گذاری و حمایت همه جانبه از این افراد آنها را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده کنیم.

کریمی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶ توانخواه اوتیسم از خدمات مرکز اوتیسم بروجرد برخور دارند که از این تعداد ۹ دختر و ۲۷ نفر پسر هستند.

وی افزود: بیش از حدود ۳۰ پرونده اوتیسم دیگر در شهرستان بروجرد وجود دارد که شناسایی و تشخیص قطعی داده شده اند اما به دلایل متعدد اعم از فقر فرهنگی وناآگاهی،  بدسرپرستی و یا مشکلات روحی والدین  هنوز مراجعه ای برای توانبخشی نداشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.