صدیقه ربیعی روز دوشنبه در نشست نقد و بررسی طرح آموزشی تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هدف از این طرح، تلنگر به خانواده‌هایی است که با ازدواج زودهنگام، دختران را از حقوق خود محروم کرده اند.

وی اضافه کرد: امروز مقابله با کودک همسری به مطالبه اجتماعی تبدیل شده و پویش‌های اجتماعی براساس آن شکل گرفته است.
 این مسئول افزود: مردم با وارد شدن به این پویش‌ها از دولت می‌خواهند تدابیری برای مقابله با این معضل اتخاذ کرده و آن را با استفاده از ابزار آگاهی در جامعه رفع کند.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه امروزه در برخی از روستاهای استان که شاید فاصله چندانی هم با مرکز استان ندارند شاهد تحقق ازدواج زود هنگام کودکان هستیم.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت:این امر ریشه در فقر اقتصادی ندارد بلکه برگرفته از فقر فرهنگی است و در چنین شرایطی باید اداره کل امور بانوان برای فرهنگ سازی پیرامون موضوع اقدام کند.
وی یادآور شد:مشکلات اجتماعی صرفا با وضع قوانین حل نخواهد شد بلکه همراهی مردم را نیاز دارد زیرا تغییر در فرهنگ و سنت با عزم و اراده و همراهی ملت در جامعه محقق خواهد شد.
دبیر مرجع متناظر ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه ما همواره مدافع حقوق کودکان هستیم، افزود: به اعتقاد ما خانواده‌هایی که تن به ازدواج زود هنگام فرزندان خود می‌دهند، ناخواسته آنان را از حقوق بسیاری از قبیل حق انتخاب، آموزش، برخورداری از سلامت و بهداشت محروم می‌کنند.
وی گفت:هدف از اجرای طرح آموزشی تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلنگر به این خانواده‌ها است و اساتید این دوره سفیرانی برای ارسال این پیام در سطح استان هستند.
ربیعی اظهار امیدوای کرد: در مرحله بعدی اجرای این طرح، بتوان با بهره گیری از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، طرح را گسترده‌تر و مطلوب‌تر اجرا کرد.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.