عبدالرضا بازدار روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رشد شتابان تولیدات طیور و تغییر الگوی مصرف به سمت استفاده از گوشت سفید و افزایش تقاضا، تحولات بزرگ در صنعت طیور کشور و به تبع آن در لرستان به وجود آورده است.

وی افزود: اکنون بیش از ۶۳۰ واحد مرغ گوشتی با تولید ۱۲.۹میلیون قطعه در دوره و با پتانسیل تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: صنعت پرورش مرغ گوشتی از نظر اشتغال زایی و توسعه فضای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و حلقه های متعددی در زمینه تولید و عرضه گوشت مرغ دخیل می‌باشد.

بازدار ادامه داد: بیش چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان صورت گرفته که میزان ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال به منظور تامین گوشت مرغ ایام عید متاسفانه هم زمانی شیوع ویروس کرونا در کشور باعث کاهش تقاضای مصرف و مشکلاتی برای مرغداران در زمینه قیمت و فروش مرغ های پرورش یافته به وجود آورده است.

بازدار افزود: از ابتدای امسال تاکنون در راستای جمع آوری و خرید مرغ مازاد بر نیاز مصرف، ١٧٤ تن گوشت مرغ منجمد و ذخیره‌سازی شد.

وی گفت: این عملیات تا پایان فروردین‌ماه و تا زمان جمع‌آوری تمام مرغ مازاد مرغداران با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان ادامه می‌یابد و بر اساس تجربیات سنوات قبلی مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده هم در فصل تابستان برای تنظیم بازار گوشت مرغ که با کمبود احتمالی مواجه خواهیم شد قابل عرضه و مصرف می باشد.

وی اضافه کرد: در ایام پایانی سال گذشته بیش از پنج هزار تن ذرت و یکهزار تن کنجاله سویا از محل سهمیه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان بین مرغداران توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.