محمود ثمینی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع یکهزار و ۸۳۰ نفر مشکوک به کرونا در لرستان،آزمایش ۶۸۰ نفر مثبت بوده که متاسفانه ۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد تعداد ۷۴۰ تخت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داده است که در حال حاضر ۲۳۶ نفر بستری هستند و حدود ۵۰۰ تخت آنکارد و آماده وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ تخت در بخش آی سی یو مورد استفاده بیماران مبتلا به ویروس  کرونا قرار گرفته و ۵۵ تخت دیگر آماده پذیرش می‌باشد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۲۲۰ تخت نقاهت‌گاهی برای مراقبت‌های پس از ترخیص  آماده شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: لرستان در زمینه کرونا به مرحله هشدار رسید و در عین حال طرح غربالگری به موقع اجرا شد که با اجرای این طرح و جداسازی افرادی که به نوعی مشکوک بودند و افراد خود معرف، توانستیم شناسایی های لازم را داشته باشیم.

ثمینی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمان استان لرستان که در صفوف مقدم خدمت رسانی به بیماران هستند گفت: همه تلاش می کنیم که روند افزایش بیماری را کنترل کنیم و بخش اعظمی از این فرایند به دست مردم است.

وی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: این طرح از هشتم فروردین ماه شروع شده که بر اساس آن از ورود افراد غیر بومی به شهرهای مختلف جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در استان لرستان ۲۱ نقطه شناسایی شده که با تعداد ۱۲۰ نیروی پلیس در سه شیفت موضوع کنترل می شود.

وی با اشاره به ایجاد سه ایستگاه سنجش سلامت با ۱۷۱ نفر پرسنل در سه شیفت کاری گفت: تاکنون ۱۷ هزارو ۹۷۴خودرو با ۵۲ هزار و ۹ سرنشین غربالگری شده اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص برخورد قانونی با متخلفان گفت: رانندگان در صورت رعایت دستورالعمل هدایت می‌شوند اما اگر کسانی مقاومت کنند اعمال قانون شده و خودروی آنها توقیف و اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی انجام خواهد شد.

ثمینی گفت: بسیاری از اصناف داوطلبانه اقدام به همکاری کرده اما اصناف غیرضروری که موجبات تجمع را ناخواسته ایجاد کرده‌اند هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

وی اضافه کرد:  ۴۹ هزار و ۸۸۰ مورد بازدید از صنوف استان به عمل آمده، ۲هزارو ۵۳۰ واحد پلمب، یکهزار و ۳۸۰ مورد اخطاریه صادر شده و از متخلفان تعهد کتبی به عمل آمده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به افزایش خطر و اپیدمی شدن ویروس  کرونا، بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی، تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی تعطیل می‌باشد و مردم به این اماکن مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: خودروهایی که در اماکن تفریحی پارک کنند، طبق قانون اعمال جریمه خواهند شد.

ثمینی افزود: در مورد ماسک کمبودهایی در استان احساس می شود که با اقدامات خوب انجمن های مردم نهاد، بسیج و برخی از تولیدی ها که با تغییر خط تولید خود در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک فعال شده، مشکل کمبود ماسک در این هفته مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.