بهروز مرادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:  براساس نقشه ها و مدل های هواشناسی دریافتی تا غروب روز دوشنبه آسمان اکثر نقاط کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعالی قرار خواهد گرفت که آسمان استان بطور متناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی است.

وی افزود: علاوه بر ابرناکی و نیز گاهی وزش باد شدید در نقاط مختلف استان شاهد بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق خواهیم بود  و با توجه به مقادیر شاخص های ناپایداری در نواحی مستعد و بخصوص گرمسیر ریزش تگرگ و رخداد صاعقه پیش بینی می شود.
مرادپور با اشاره به اینکه در ارتفاعات، گردنه ها و نواحی کوهستانی رگبار برف را خواهیم داشت ادامه داد: با توجه به ماهیت متغیر رگبارهای بهاری در ساعاتی از این بازه زمانی و بخصوص برای امشب تا اوایل ظهر فردا شاهد بارشهای رگباری نسبتا شدید  در سطح استان و به ویژه برای نواحی از کوهدشت و رومشکان، پلدختر، سراب دوره، خرم اباد، دورود، سپیددشت، الیگودرز و شول اباد خواهیم بود که آبگرفتگی معابر عمومی، روانابهای سطحی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیلها و نیز اختلال درتردد جاده ای را به دنبال دارد.
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: همراه با این شرایط ناپایدار کاهش دماهای روزانه و نیز مه آلودگی هوا به همراه کاهش دید انتظار می رود و  در این مدت متوسط بارش در سطح استان ۳۵ تا ۵۵ میلیمتر و در برخی نقاط بصورت نقطه ای بیش از ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

مرادپور افزود: متوسط شدت بارشهای رگباری تا اوایل ظهر یکشنبه در سطح استان  ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر براورد شده که با توجه به رگباری بودن بارشها که در مدت زمان کوتاه شاهد ریزش قابل توجهی خواهیم بود و احتمال اینکه این مقدار به ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر برسد نیز وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.