به گزارش ایرنا، در حالیکه امکان ابتلا به بیماری نوظهور کرونا چیزی دور از ذهن نیست و در شرایط کنونی ویروس منتشر شده این بیماری بسیار نزدیکتر از هر احتمالی برای افراد جامعه است اما متاسفانه برخی افرادهمچنان این احتمال قوی را نادیده می گیرند و با رفت و آمدهای غیر ضروری و حتی دید و بازدیدهای نوروزی تمام افراد جامعه را به دردسر انداخته اند و همچنان روزها و شب ها با دغدغه این بیماری سپری می شود.

با وجود اینکه احتمال ابتلا به این بیماری برای هر فردی  با سرعت هر چه بیشتر امکان پذیر است و با تاکیدات و اصرار هر چه بیشتر مسوولان و متخصصان امر اما انگار برخی با لجبازی و اصرار بر تفریحات زودگذر سلامتی خود و دیگر افراد جامعه را بازیچه خودخواهی خود می کنند.

نوروز آیین باستانی مردم ایران زمین است و همگان هر ساله با دلخوشی به رسیدن این ایام شور و نشاط بی نظیری را سپری می کردند و اما امسال با شیوع این بیماری بسیاری افراد با درک بالا از لزوم رعایت بهداشت فردی و صرف نظر از انجام فعالیت های واجب خود و خانوداه و موکول کردن آنها به زمان دیگری سعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری و قطع زنجیره ابتلا برای ریشه کنی هرچه زودتر این بیمار دارند اما پس از سپری شدن چندین روز از آغاز سال جدید همچنان رفت و امدها ، دیدو بازدیدها و مسافرت های نوروزی چرخه ابتلا به این بیماری را گسترده تر می کند.

افرادی که از نخستین روزهای شیوع این بیماری سعی در رعایت تمام نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا داشتند در رویا رویی با افراد بی توجه به این الزامات انگار که سعی بیهوده داشته اند و همچنان روزهای سخت قرنطینه خانگی را سخت سپری می کنند اما خبر رفت و آمدهای دیگران این سختی را برای انها دوچندان می کند.

اگرچه اعمال قوانین سخت گیرانه برای سلامت جامعه از طرف مسوولان در شرایط کنونی بسیاری ضروری به نظر می رسد اما ستون اصلی شکست این زنجیره ابتلا خود مردم هستند که این راهکار آسان را غیرممکن کرده اند و همچنان در لجبازی با خود جان دیگران را نیز به خطر انداخته اند.

ملت ایران که همواره در سخت ترین شرایط با همدلی و عزم ملی روزهای سخت را سپری کرده اند و پابه پای مسوولان در راه تعالی کشور قدم بر داشته اند امروز نیز بار دیگر باید در صحنه شکست زنجیره ابتلای این بیماری  و ماندن در منازل حضور تاثیرگذار داشته باشند، خود و دیگر افراد جامعه را از چنگال این بیماری رها کنند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است

استاندار لرستان گفت: رقم مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به جمعیت بیشتر از حد انتظار است لذا تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری و حفظ سلامت مردم بکار گرفته ایم.

سیدموسی خادمی  اظهار داشت: فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی استان مطابق با سیاست های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده و تاکنون به خوبی انجام گرفته است .

وی افزود: عملیات غربالگری در استان به درستی اجرا شده و در همین راستا طرحی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان با مضمون انجام غربالگری توسط پزشکان داوطلب ارائه شد که به انجام این طرح کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اعمال کنترل در مبادی ورودی شهرها تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی حجم مسافرت به استان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که بیانگر توجه هموطنان به هشدارها و جدی گرفتن کرونا است.

استاندار لرستان ضمن تاکید بر رقم بالای مبتلایان در استان نسبت به جمعیت افزود: مجموعه دولت با تمام توان برای حفظ سلامت مردم می کوشد و امکانات در مراکز درمانی برای مقابله با این بیماری در حد مطلوب است اما مردم توجه داشته باشند که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، حداقل تا ۱۵ فروردین از هرگونه حضور در تجمعات و تردد غیرضروری پرهیز کنند.

 خادمی در خصوص نحوه ارائه آمار مبتلایان گفت: این امر بر اساس پروتکل تعریف شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجام تست تشخیص بیماری انجام می شود و آمار کنونی استان کاملا صحیح است.

 وی تاکید کرد: البته ممکن است افرادی در سطح جامعه به این ویروس مبتلا بوده و  از این موضوع بی اطلاع باشند بنابراین از شهروندان تقاضا می شود ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت خود را در سامانه غربالگری دولت ثبت کنند.

۵۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۵۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.

دکتر محمد رضا نیکبخت  با بیان اینکه  ۲۵ نفر به آمار مبتلایان  کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده  افزود: تا کنون یک هزار و ۶۲۷ نمونه از بیماران مشکوک به "کرونا" در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از این عدد ۵۶۶ مورد مثبت و ۹۵۴  نمونه منفی اعلام شده است.

وی بیان کرد: تا امروز ۳۷ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری "کرونا" در استان ثبت شده  است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در این راستا ۸۵ نفر بستری در بیمارستان، ۹۶ نفر از بیمارستان ترخیص و ۳۴۸ نفر تحت مراقبت در منزل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.