عزت اله نباتی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت وارد شده به بخش های زراعی و باغی، قنات، استخر و کانال‌های آب می باشد.

وی افزود: بارش ۱۱۷ میلیمتر باران و ذوب شدن برف کوهها موجب شد تا در سیلاب اخیر پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد دچار آبگرفتگی و خسارت شوند.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: همچنین سیلاب به بیش از ۵۰ درصد شیلات این شهرستان بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سیل فروردین امسال نیز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی وارد کرد، تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل پرداخت‌شده است.

 نباتی ادامه داد: در سیل فروردین ماه ۹۸  در بخش کشاورزی ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که ۶۲ میلیارد تومان در نهایت برآورد خسارت اعلام کردند.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت در بخش زراعت با ۴۹.۸ درصد بوده است.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.
این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.