محمدرضا نیکبخت شامگاه چهارشنبه بیان کرد: اکنون در کل استان ۶۵ مورد مشکوک ابتلای به کرونا وجود دارد که از این تعداد  تست دو مورد مثبت اعلام شده و نمونه‌های موارد مشکوک جدیدی نیز به تهران ارسال شده که در روزهای آینده جواب تست آنها اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در شهر های خرم آباد و بروجرد هر دو مرد هستند اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت این بیماران  روبه بهبود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه براثر این بیماریر طبق آمار سازمان بهداشت تنها دو درصد مبتلایان دچار مرگ و میر می‌شوند، عنوان کرد: آمار مرگ و میر کرونا از آنفلوانزای اچ وان ان وان بیشتر است.

نیکبخت با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری از این بیماری دقیق اما آسان است گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها شستن دست‌ها با آب و صابون است، و افراد خانواده سعی کنند بیشتر درمنزل بمانند از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند چرا که بهترین مکان برای افراد در این شرایط خانه است.

توزیع ۳۰ هزار ژل ضدعفونی در داروخانه های استان

وی با بیان اینکه در همه داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز دولتی، الکل و ژل ضدعفونی موجود است  و مردم می‌توانند وسایل محل زندگی خود را ضدعفونی کنند، بیان کرد: به جز ماسک که با مکاتبه  وزارت بهداشت خرید و توزیع  آن ممنوع شده، مواد ضدعفونی و ژل ها را مرتب خریداری کرده و دراختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ۳۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده و مقدار زیادی الکل در داروخانه‌ها توزیع شد افزود:  اوایل هفته آینده در ۱۶۵ مرکز بهداشتی درمانی پک بهداشتی  با قیمت مصوب و دولتی توزیع می شود.

نیکبخت گفت:۵۰ هزار عدد ماسک ‬برای کادر درمان استان تهیه شده و  بین آنها توزیع می شود، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی روی قیمت مواد ضدعفونی و ماسک نظارت دارد، قیمت‌ها مصوب است و اگر کسی شکایتی داشت به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند.

وی در خصوص این مطلب که افرادی به درب منازل مراجعه کرده و خود را مسئول بررسی بیماری کرونا معرفی می‌کنند نیز گفت: هیچ مجوزی مبنی بر مراجعه به منازل و گرفتن پول از کسی نداریم، و در صورت لزوم از طریق روابط عمومی دانشگاه، سایت‌های خبری و صدا و سیما اطلاع رسانی می شود.

نیکبخت تاکید کرد:  مردم درب منزل را به روی این افراد ناشناس باز نکنند.

از دامن زدن به شایعات پرهیز شود

نیکبخت با اشاره به  پروتکل وزارت بهداشت برای بستری افراد مشکوک به کرونا اظهار داشت: تا قبل از تشخیص و جواب آزمایش، فرد مشکوک در همه بیمارستان‌ها ممکن است بستری شود، پس از مشخص شدن و مثبت شدن آزمایش فرد در بخشی که کاملاً مجزا و ایزوله است درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که برخی به شایعات دامن می‌زنند، تصریح کرد:  سایت‌های خبری و مردم و فرهیختگان  آرامش را به جامعه برگردانند، آرامش افراد می‌تواند در بهبودی بیماران و جلوگیری از آلودگی موثر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه دو بخش عفونی و سوختگی بیمارستان شهدای عشایر تخلیه شده و هیچ تداخلی با دیگر بخش‌های بیمارستان ندارد افزود: بخش‌های داخلی و تروما در بیمارستان‌ها مشغول فعالیت همیشگی خود هستند.

نیکبخت با بیان اینکه مردم دقت کنند آرامش را به خانواده‌های خود برگردانند یادآور شد: بیمارستان محل درمان افراد مبتلا به کرونا بایستی به امکانات جانبی و تشخیصی و سی تی اسکن مجهز باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.