به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال صدور اطلاعیه‌های هواشناسی و اعلام هشدارها پیرامون وقوع بارش‌های سیل آسا، شامگاه یکشنبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل فرمانداری شهرستان بروجرد و با حضور مدیران تشکیل جلسه داد.

عملیات لایروبی در ۱۴ منطقه بخش مرکزی بروجرد باید انجام شود

محسن یعقوبی فر بخشدار مرکزی بروجرد در این نشست اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های پیش رو ممکن است با بالا آمدن سطح آب‌های سطحی در روستاهای سیلاخور و روستاهایی که کنار کانال‌های آب یا رودخانه‌ها هستند، مواجه شویم.

وی افزود: روستاهای شیروان، ولیان، اسدخانی که در کنار کانال آب قرار دارند در معرض خطر سیلابی شدن هستند.

بخشدار مرکزی بروجرد تصریح کرد: پاکسازی مناطق همت آباد، روستاهای اسد خانی و شیروان هم حتماً باید انجام شود و به طور کلی حدود ۱۴ منطقه بخش مرکزی باید لایروبی شود و اگر یک دستگاه بیل مکانیکی در اختیار داشته باشیم می‌توانیم مسائل تمامی مناطق مشکل دار را تا دوشنبه عصر برطرف کنیم.

آماده باش برای مقابله با سیلاب در بخش اشترینان

مقداد صارمی بخشدار اشترینان نیز در ادامه تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون اقدامات زیادی در بخش اشترینان انجام شده است تا آنجا که جاده‌های بحرانی لایروبی شده و بندهای خاکی مانند گنداب، کمره، کوشکی رفع خطر شده است.

وی افزود: برای وقوع هر گونه سیلاب احتمالی در بخش اشترینان آمادگی کامل را داریم.

امین گودرزی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد نیز در این نشست گفت: به دنبال بارش‌های دو روز آینده در بروجرد پیش بینی می‌شود بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم که میزان قابل توجهی است و احتمال وقوع سیل را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در سطح شهرستان ۱۷۰ دهنه از پل‌هایی که در مسیر جوی‌ها قرار دارند پاکسازی شده اند.

۱۷۰ دهنه از پل‌هایی که در مسیر جوی‌ها قرار دارند پاکسازی شده اند

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد با بیان اینکه روز سه شنبه هفته جاری اوج بارش‌ها را داریم، ادامه داد: در روستاهای اسدخانی و همت آباد مشکل جدی داریم و اگر رفع نشود ممکن است اختلال جاده‌ای پیش بیاید و مشکلات را دو چندان کند.

گودرزی گفت: به نظر می‌رسد فقط می‌توانیم به صورت موقت یک حفاری در این قسمت‌ها انجام دهیم تا مانع تجمیع آب شویم.

تمامی مراکز آموزشی و سالن‌های ورزشی بروجرد جهت اسکان شهروندان آماده شوند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در سخنانی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی که دوشنبه وارد اغلب نقاط کشور و استان لرستان و بروجرد خواهد شد احتمال وقوع سیل در برخی مناطق می‌رود.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با توجه به اینکه تجربیات لازم در این زمینه را دارند باید با نهایت همکاری و مسئولیت پذیری کامل هر گونه بحرانی را مدیریت کنند تا از بروز مشکلات عدیده بعدی جلوگیری شود.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه در حال حاضر بند خاکی مسکن مهر بروجرد هیچگونه مشکلی ندارد، ادامه داد: مدیران باید با تهیه امکانات لازم و پیشگیرانه جهت مقابله با سیل احتمالی آرامش را در بین شهروندان برقرار کنند و به گونه‌ای رفتار نشود که با سهل انگاری در موقع بروز بحران به فکر چاره اندیشی بیفتند.

رحیمی تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم تمامی مراکز آموزشی و سالن‌های ورزشی بروجرد را جهت اسکان شهروندان به هنگام وقوع احتمالی سیل در دو روز آینده آماده کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.