به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات لرستان، محمود ثمینی امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه از ساعت ۸ صبح در سراسر استان در شعبات اخذ رأی، رأی گیری آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون مردم حضور خوب و حماسی داشته‌اند.

با توجه به ازدحام جمعیت فرمانداران تقاضای تمدید مهلت رأی گیری را خواهند داشت

وی با بیان اینکه ساعت ۱۸ پایان وقت رأی گیری است و باید مردم مراجعات خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بتوانند به موقع در شعب حضور یابند، تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت فرمانداران تقاضای تمدید مهلت رأی گیری را خواهند داشت و اخبار مربوط به این بخش زمانی که مشخص شود به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه برخی مواقع ایراداتی پیدا می‌شود به دلیل اینکه برخی از تذکراتی که در شب‌های گذشته داده‌ایم را عده‌ای بی توجهی می‌کنند، افزود: بارها تذکر داده‌ایم افراد پس از رأی دادن، در اطراف شعبات تجمع نکنند.

ثمینی خاطرنشان کرد: برخی افراد برای منظورهای خاص و یا کاندیدای خاصی قصد دارند تبلیغات کنند که به این افراد تذکر داده شده است.

بازداشت افرادی که در خارج از شعب اقدام غیرقانونی می‌کردند

وی با اشاره به اینکه موردهای تخلفات این حوزه اندک بوده است و اقدامات قانونی مقابله هم انجام شده است، گفت: برخی نفرات که به تذکرات توجه نکرده‌اند بازداشت شده‌اند.

به کسانی که زودهنگام خودشان را پیروز میدان دانسته‌اند، تذکر داده‌ایم که توقع بی جا در اطرافیان خود ایجاد نکنند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه طرفداران کاندیداها باید آمادگی پذیرش نتیجه قانونی انتخابات را داشته باشند، تصریح کرد: ۱۷۱ نامزد داریم که در حال رقابت بودند و امروز خود را در انظار رأی مردم گذاشته‌اند، در نهایت در لرستان ۹ کرسی داریم و بنابراین به کسانی که زودهنگام خودشان را پیروز میدان دانسته‌اند، تذکر داده‌ایم که توقع بی جا در اطرافیان خود ایجاد نکنند.

ثمینی یادآور شد: کسانی که احیاناً ایراد و اشکال و یا اعتراضی به نتیجه انتخابات دارند از مجاری قانونی باید اقدام کنند.

تقاضای تعرفه بیشتر از سوی شعب نشده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از نیاز شهرستان‌ها تعرفه رأی گیری ارسال شده و بنابراین تاکنون تقاضای تعرفه بیشتر از سوی شعب نشده است، اظهار داشت: آرا مردم با دقت لازم و از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و هوشمند و با رعایت مسائل امنیتی و ایمنی نگهداری می‌شوند.

هیچ روستایی نداریم که بر اثر انسداد راه شعبه اخذ رأی در آن برقرار نشده است

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه در ۵ تا ۶ روستای شهرستان الیگودرز که راه‌های آنها علی رغم فعالیت تیم‌های راهداری براثر بارش برف مسدود شده‌اند، توسط بالگرد صندوق رأی ارسال شده است، تصریح کرد: هیچ روستایی نداریم که بر اثر انسداد راه شعبه اخذ رأی در آن برقرار نشده است.

ثمینی با تاکید بر اینکه در برخی روستاها مثلاً روستاهای نسبتاً بزرگ که شعبه ثابتی هم دارد، ظرف چند ساعت همه آرا گرفته می‌شود اما قانونا باید تا مهلت قانونی رأی گیری افراد در شعب بمانند، افزود: انتظار ما این است درصد مشارکت مردم بالا باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.