سعید رازانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا  اجرای قانون را اولویت اصلی دانست و افزود: قانون موارد جرم و تخلف در روز رای گیری  از جمله توصیه به نوشتن اسم کاندیدای خاص را مشخص کرده  که همه ملزم به اجرای قانون هستند.

وی ادامه داد: در حالیکه مردم تصمیم خود را گرفته اند اما ممکن است برخی افراد متفرقه روز رای گیری در شعبه و یا اطراف شعب برای فردی تبلیغ کرده و دیگران را به نوشتن نام کاندیدای مورد نظر خود ترغیب کنند که این نوع رفتار، جرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بنابر ماده ۶۶ قانون انتخابات، خرید و فروش رای در روز انتخابات، توزیع کمک های  نقدی و غیرنقدی برای ترغیب مردم به نفع یک کاندیدای خاص، رای دادن بیش از یکبار با یک شناسنامه

و رای دادن با شناسنامه دیگری از مصادیق تخلف می باشد.

۱۷۱ کاندیدا ی مجلس یازدهم لرستان در حال رقابت هستند.

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.