سید موسی خادمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف مدیران کل ندیدیم  و ستادهای استانی ما در انتخابات به خوبی عمل کرده و تمایلی به کاندیدای خاص و یا جانبداری نداشته اند.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان ها مدیران شهرستانی تخلفاتی دارند که باید توسط مدیران کل کنترل شوند و به نوعی تلاش کنیم تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت:‌ مدیران حق استفاده از امکانات و عناوین خود را در انتخابات ندارند و  تا جای ممکن وارد این فضا نشوند هرچند طرفداری شخصی از کاندیدای مورد نظر جرم نیست اما بهتر است  صحنه گردانی نکنندو تنها امکانات دولتی را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در اختیار قرار دهند.

استاندار لرستان تاکید کرد:‌ تلاش شود اقدامات خدماتی، امدادی و بانکی خاص به نفع یا ضرر فردی  شکل نگیرد چراکه انجام برخی اقدامات مشکوک و غیرضروری در این زمان ضرورت ندارد.

خادمی با بیان اینکه فضای انتخاباتی استان در مقایسه با سوابق و وضعیت های گذشته، از هر نظر مناسب است  ادامه داد: این رویداد مهم و مشارکت مردم در آن کاردبرد داخلی و خارجی جدی دارد که نظرسنجی ها نشان می دهد مشارکت در استان در حد معقولی است.

وی گفت: ترویج مشارکت و تشویق مردم به حضور را افزایش دهیم تا برای احقاق حق و انجام تکلیف خود به صحنه بیایند که تاکنون رقابت که از عوامل انگیزشی مشارکت است به خوبی در استان شکل گرفته، شاید همه جناح ها و سلایق در چند نقطه حضور ندارند اما فضای پرشوری حاکم شده است.

استاندار لرستان در خصوص امنیت انتخابات نیز گفت: یک گروه مهم در امنیت انتخابات کاندیداها هستند که به آنها توصیه و اگر لازم باشد اقدام می کنیم، به هیچ وجه امنیت مردم استان را فدای انتخابات نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم در ازای ورود شخص خاصی به مجلس بخشی از مردم دچار مشکل شوند چراکه این روند قابل قبول نیست.

خادمی افزود: در این دوره تخریب، درگیری و تفرقه بین مردم کمتر شده  و برخی نامزدها نباید گمان کنند اگر اطراف ستادهای تبلیغاتی آنان شلوغ است پس برنده انتخابات هستند چراکه باور و ترویج این فکر خلاف اخلاق، حقوق و امنیت است.

 وی تصریح کرد: توهم پیروزی قبل از انتخابات و القا آن به طرفداران، ضد امنیتی است بنابراین  مردم اجازه ندهند چنین افرادی میدان داری کنند چراکه اینها آتش تندتری دارند که مردم باید مراقبت و کنترل نمایند.

تعداد نامزدهای انتخاباتی که تاکنون در این استان انصراف داده اند ۵۹ نفر به تفکیک شهرستان های خرم آباد وچگنی ۱۵ نفر،بروجردهفت، الیگودرز پنج، کوهدشت ورومشکان ۶ ،دورود وازنا ۹، دلفان وسلسله ۱۶ و پلدختر یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر در شهرستان های خرم آباد وچگنی ۵۷ کاندیدا ،بروجرد۳۵، الیگودرز۱۸، کوهدشت ورومشکان ۳۷، دورود و ازنا ۲۲، دلفان وسلسله ۱۲ و پلدختر ۲۴ نفر فعالیت های تبلیغاتی خود را دنبال می کنند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد و بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت لرستان  یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.