حجت الاسلام سید حمید حسینی در مراسم چهلم شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود:‌ ۱۶ سال است جوان می دهیم، شهید می دهیم، به کرامت و تمام مقدسات ما تعرض می شود ولی فقیه نداریم.

وی با تسلیت شهادت شهیدان سلیمانی، ابومهدی مهندس و همراهان آنها اظهار داشت: حقیقت  این است که در عراق هر چیزی داریم ولی ملت شریف و غیور ایران بداند ما در عراق ولایت فقیه نداریم چراکه اگر از این نعمت بهره مند بودیم اکنون وضع ما این نبود.

وی با بیان اینکه عراق همچنین سرداری مثل سردار جهان اسلام را که با این شکل شهید شود نداشته تصریح کرد:‌ مرجعیت خوبی داریم ولی ولی فقیه نداریم، ولی فقیه دست فاسدان و افراد معترض به مردم مظلوم دنیا را کوتاه می کند که ما این کمبود را در عراق احساس می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران باید قدر این نعمت را بدانند اظهار داشت:‌ ملت ایران نظیر ندارد ولی دعا کنید که ملت عراق نیز ولی فقیه پیدا، مشخص و معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:‌ درد ما این است که در عراق دست یک مشت احزاب، جریانات و افرادی که ناقص العقل هستند و با هم اختلاف و مشکلات دارند افتاده ایم و با تمام اینها به عنوان مقاومت کار می کنیم.

وی ادامه داد: از مردم ایران خاضعانه می خواهم ما را تنها نگذارند چراکه به پشتیبانی شما نیاز داریم و هر وقت شما از ما دور هستید یا به کشور ما سفر نکیند احساس غربت می کنیم بنابراین انتظار داریم همانطور که در اربعین بودید و این جریان بزرگ را آغاز کرده اید اکنون نیز پشتوانه ملت عراق باشید تا بتوانیم ممالک اسلامی شیعه را ارتباط دهیم و مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین گفت: آمریکا هرگز برای عراق وارد عراق نشد چراکه این کشور به طور کلی در اختیار او و صدام ملعون نیروی وابسته رسمی آمریکا بود ولی رو باز نمی کرد و چون صدام نتوانسته بود به عنوان یک عامل آمریکایی ایران را به زانو دربیاورد آمریکا راسا وارد عراق شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: در آن زمان دهها میلیارد دلار به صدام داده بودند که بتواند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند که نتوانست  چنین اقدامی انجام دهد بنابراین به نظر آمریکایی ها صدام باید می رفت.

وی تصریح کرد:‌از آنجاییکه هردو طرف قاتل و شرور بودند و صدام متمرد شد بنابراین دزد و شاه دزد درگیر شدند و با ورود رسمی آمریکا به عراق ارتش و پلیس سقوط کردند که  همه اینها جزایی بود که نتوانستند شما ( ایرانی ها) را بشکنند.

وی اظهار داشت: در این شرایط  آمریکا نیروهای خود را وارد عراق کرد و شاه دزد با همراهی ۳۳ کشور دیگر در کنار یکهزار و ۴۵۰  کیلومتر مرز مشترک با ایران  مستقر شد به نحوی که نجف را برای اسپانیا، واسط را برای اکراین، کربلا را برای ایتالیا  و بصره را برای انگلیس تقسیم کرد، مملکت اهل بیت (ع) به این وضع دچار شد و حاج قاسم می خواست با این شرایط مبارزه کند.

مسوول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق گفت: ملت عراق خوشحال بود صدام سقوط کرده ولی نمی دانستیم ازچاله به چاه عمیق افتاده ایم چراکه خیال می کردیم از صدام خلاص شدیم و می توانیم زندگی کنیم اما آمریکا در اولین اقدام شروع به تفرقه و جدا کردن عرب، کرد، عجم، شیعه و پیشمرگه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی  افزود: وقتی در این شرایط حاج قاسم وارد عراق شد بودجه، امکانات و زمینه ای برای کار در عراق نداشت بنابراین برای تاریخ می گویم حاج قاسم مظلومانه وارد عراق شد و مردم ایران بدانند چطور در عراق، سوریه یا لبنان موفق شد چون توانست نیروهای بومی و امکانات آن منطقه را شناسایی و سازماندهی کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم (سلیمانی)‌ پس از این اقدامات ابومهدی و امثال او را پیدا و با هم هماهنگ کرد که توانستند کارهای بزرگی انجام دهند چراکه تفاوتی میان کرد، عرب، عجم، شیعه، سنی و مسیحی قایل نبود و از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی یک تیپ مسیحی بنام وهب تاسیس  و بیش از ۵۷ تیپ  اهل سنت شیعه،شبک،کرد و مردمی را در عراق سازماندهی کرد که ما به دلیل این اقدامات همیشه مدیون او هستیم  چراکه اگر نبود کشور عراق دچار مشکل می شد.

مسوول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق گفت: وقتی داعش وارد سوریه شد هنوز وارد عراق نشده بود و حاج قاسم نیروهای خوب عراق و کشورهای دیگر را به سوریه برد به این معنا که در سوریه هم می جنگید و هم سازماندهی نیرو می کرد و در نهایت یک لشکر چند ملیتی ساخت که وقتی داعش وارد عراق شد ما محاصره بودیم و بعد از سقوط موصل و مناطق مرزی عراق و سوریه قصد تخریب سامرا را داشتند که  حاج قاسم با نیروهایی که در سوریه سازماندهی کرده بود رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: بسیاری از بزرگان می گفتند جایز نیست یک عراقی در سوریه بجنگد چون ما در عراق خطری نداریم که حاج قاسم آبرو گذاشت، آبرویش را فروخت و طعنه ها شنید اما می دانست چکار می کند بنابراین عراقی ها را برد و در سوریه سازماندهی کرد.

وی افزود: شعار مخالفان، «اول عراق بعد سوریه» بود که امروز با تاسف این شعار را از ایران می شنوم که می گویند «اول ایران» اما بدانید این یک شعار انحرافی است که ما نتایج آن را در عراق تجربه کردیم.

وی توضیح داد: این شعار یعنی ما به جای دیگری کاری نداشته باشیم اما حاج قاسم این استراتژی را از بین برد، از عتبات عالیات سوریه حمایت کرد و همان افراد را آورد تا از عراق دفاع کنند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:‌ آمریکا، غربی ها و اجنبی ها بین خودشان فرانسه اول، آلمان اول یا آمریکا اول ندارند بلکه با هم متحد هستند و این شعارها را در کشورهای ما می دهند و می گویند ملت عراق برای عراق ملت، سوریه برای سوریه و ملت ایران برای ایران.

وی اظهار داشت: دشمنان  چون نمی خواهند ما با هم باشیم و واقف هستند که می توانند ما را یکی یکی شکست دهند اما حاج قاسم این سیاستی را که غربیها در عراق وارد کردند شکست و مردم ایران باید بدانند استراتژی آمریکا در منطقه که هر ملتی برای خودش کار کند و به ملت های دیگر نگاه نکند را حاج قاسم از بین برد.

وی ادامه داد: چطور آمریکا با ۵۱ ولایت  و اروپایی ها با بیش از ۲۵ کشورر با مذهب، زبان و امکانات مختلف، فقیر و سرمایه دار دارند علیه ما متحد می شوند ولی ما باید ایران برای ایران، عراق برای عراق، سوریه برای سوریه، لبنان برای لبنان و فلسطین برای فلسطین باشد.

مسوول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق با بیان اینکه حاج قاسم پس از تاسیس حشد الشعبی، حشد سیاسی را ایجاد کرده اظهار داشت: در عراق نه نماینده ای در مجلس داشت و نه می توانست کاری کند اما نگاهش به مجلس بود که باید نیروهایی بیاورد که بتوانند به آمریکا لطمه بزنند و از عراق خارج کنند، که توانست این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در نتیجه برای نخستین بار در تاریخ یک کشور با مصوبه رسمی مجلس خواستار خروج آمریکا شده که این کار حاج قاسم بود و ما توانستیم  با مصوبه رسمی خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق شویم اما آنها با مصوبه مجلس کنار نیامدند.

وی با اشاره به تظاهرات میلیونی مردم عراق برای خروج آمریکا گفت: اینها ستاورد این فرمانده بزرگ ایرانی است که همیشه به قاسم سلیمانی که حسینی؛  حیدری و ابوالفضلی بود افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: حاج قاسم بدان آمریکایی ها زمان شما در خیابان ها پرسه می زدند و در بازار و کوچه های عراق تردد داشتند و ما می دانستیم چقدر زجر می کشیدی ولی با شهادت شما و سردارانی همچون ابومهدی دیگر یک آمریکایی جرات ندارد در خیابان و کوچه پس کوچه های عراق پرسه بزند.

مسوول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق گفت: ما مجروحان و تکه تکه شهدا را برداشتیم و برای خونخواهی به سفارت آمریکا رفتیم و سه شبانه روز فریاد زدیم  که القاعده، داعش و گروه های ارحابی نه، اصل تویی که موسس آنها هستی و مرگ بر تو باد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به شهید سلیمانی و یاران همراهش افزود: ما نمی توانستیم آمریکا را از عراق خارج کنیم و شما می دانستید چقدر سخت بود ولی شماها آنقدر کریم و شریف هستید که با قطعه قطعه بدن و قطره قطره خون خود را در مسلخ آزادی گذاشتید که راه را برای ما باز کنید و همین است که امروز یک نیروی آمریکایی جرات ندارد در عراق پرسه بزند.

وی ادامه داد: کاری را که شما کردید فراموش نخواهیم کرد چراکه خود ما نمی توانستیم انجام دهیم چون عراق در اختیار آمریکا بود و ما  آرام آرام کار  می کردیم که آمریکا را محاصره کنیم ولی شما با خون خود، آزادی عمل را کاملا برای ما درست کرده اید و اعلام می کنیم تا انتقام خون شهدای عراقی و ایرانی را از آمریکا نگیریم راحت نخواهیم شد.

وی افزود: نیروهای ما برای انتقام حرکت کردند، دستور حرکت به تمام عناصر ما داده شد وهمه گروهها آماده عملیات بودند ولی فرمان از این سرزمین مقدس آمد که صبر کنید که اول آنها انتقام را آغاز می کنند چراکه ایران  ام القری است.

وی با اشاره به اینکه پادگان های امریکایی به ویژه عین الاسد در رصد نیروهای عراق بودند اظهار داشت: به طور رسمی اعلام می کنم دهها بلکه صدها نیرو ی آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد کشته و زخمی شدند اما آمریکایی ها اعلام نمی کنند به نحوی که در ابتدا چهار، سپس ۱۱ و بعد ۲۱ ضربه مغزی ربازان خورا تایید کردند اما امروز این تعداد را ۱۰۹ نفر اعلام کرده اند.

مسوول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق گفت: بزدل هستید و به خاطر انتخابات آمریکا مجروحان خود را اعلام نمی کنید اما ملت غیور ایران با رهبری کل قوا توانست صدها کشته و زخمی از شما بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد:‌ ولی ضربه انتقامی را ما عرب های عراق باید بگیریم چراکه حاج قاسم مهمان ما بود که او را در خانه ما قطعه قطعه کرده اند و ما عربها مشهور هستیم اگر کسی را در خانه ما بکشند او را رها نخواهیم کرد و تمامی نیروهای نظامی و وابسته به آنها را در عراق خواهیم کشت.

وی خطاب به آمریکایی ها افزود: امروز ما در کوچه و بازار عراق می چرخیم و در خیابان ها هستیم شما با اسلح های پیشرفته و تا بن دندان مسلح کجا هستید؟  شما در مقابل نیروهای حشد الشعبی و نظامی و انتظامی عراق، بزدل، ترسو و خواهان زندگی در این دنیا هستید ولی زندگی و حیات ما در آن دنیا نوشته شده چون اینجا ممات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.