به گزارش خبرنگار ایرنا مردم شهرستان سلسله همواره در تمامی ادوار نسبت به انتخابات و سرنوشت سیاسی خود حساس بوده و این موضوع را با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات گذشته ثابت کرده اند.

امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان که یک نماینده مشترک را در بهارستان دارند، از حساسیت ویژه ای برخوردار شده چرا که در شهرستان سلسله با تایید صلاحیت یکی از نامزدهای پرطرفدار، شرایط بسیار رقابتی و حساسی در بین نامزدهایی که سبد آرای خوبی دارند ایجاد شده، این شرایط در شهرستان دلفان نیز حاکم است و همین وضعیت پیش بینی برد نامزدها را برای کنشگران سیاسی پیچیده کرده است.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغات نامزدها، حال و هوایی بسیار هیجانی به انتخابات پیش رو بخشیده، ظرفیتی که می تواند در صورت استفاده صحیح به یک فرصت سودمند و در غیر این صورت به تهدید و آفتی جدی برای نامزدها تبدیل شود.

متاسفانه در فضای مجازی، برخی با استفاده ازکاربران ناشناس در گروه های تلگرامی، به تخریب شخصیت نامزد رقیب می پردازند و تقریبا به طور مرتب با طرفداران رقیب در این فضا روزانه در حال مجادله و به خیال خود و به قول خودمانی در حال کم کردن روی رقیب و ریزش سبد آرای طرف مقابل به خیال افزایش سبد آرای کاندید مورد علاقه خود هستند.

نقش فضای مجازی را اگر به درستی از آن بهره برد، نمی توان در افزایش آرای نامزدها انکار کرد، چرا که با توجه به فراگیری استفاده از آن در بین مردم و دسترسی سریع و آسانی که نسبت به این فضا، وجود دارد هستند در این بین، افرادی که می کوشند با خواندن سوابق و برنامه های ارائه شده نامزدها، به نظری قطعی برای انتخاب نامزد مورد نظر خود دست یابند.

در سلسله نیز با اعلام آزاد بودن تبلیغات، شور و هیجانی وصف ناپذیر در بین مردم شهرستان ایجاد شده و با توجه به فضای طایفه ای، رنگ و بوی برگزاری انتخابات در آن با حاشیه های بیشتری همراه شده است.

فضای کوچک شهر الشتر از بنرهای کاندیداها پر شده و ستادهای آنها  بخصوص هنگام سخنرانی نامزدها پر از طرفدارانی می شود که با شور و حرارت خاصی به تشویق می پردازند سرو صدا و شوق طرفداران به قدری است که صدای سخنران به گوش مردم نمی رسد.

از هرچه بگذریم نمی توان از سفره های رنگارنگ کاندیداها گذشت، این روزها با توجه به رقابت تنگاتنگ چند چهره مطرح در شهرستان سلسله هریک می کوشند با برپایی سفره های پر زرق و برق تر، مردم بیشتری را به قول خودمانی نمک گیر کنند که البته شیوه ای نخ نما شده و سوخته است که شاید با قاطعیت می توان گفت اگر چه افراد زیادی را به ستاد کاندیدای مربوطه می کشاند اما در عمل شاید تاثیر چندانی در افزایش رای آنان نداشته باشد.

متاسفانه سالهاست که هرچقدر تلاش می شود در هنگام آزاد شدن تبلیغات، فرهنگ سازی های لازم درخصوص حفظ زیبایی منظر شهری و تمییز بودن فضای سطح شهر صورت گیرد، اما باز هم شاهد آلوده و زشت کردن فضای شهرها هنگام تبلیغات کاندیداها هستیم، به هنگام خلوت شدن محل ستادها، شاهد حجم بالایی از ظروف یکبار مصرفی هستیم که از مدعوین به جای مانده که چهره ای بسیار زننده به سیمای شهری می بخشد.

پخش تراکت های تبلیغاتی و نصب پوسترها در نقاط مختلف شهر نیز از جمله دیگر روش هایی است که باعث می شود چهره شهر ناخوشایند شود و خدمت دوچندانی را این روزها بر دوش نیروهای خدمات شهری شهرداری ها تحمیل نماید.

متاسفانه برخی از ستادهایی که مقابل هم قرار دارند در چشم و همچشمی و رقابت با یکدیگر، هرلحظه صدای بلندگوی ستادهای خود را بیشتر می کنند بدون اینکه توجهی به آسایش و آرامش مردمی که در آن منطقه زندگی می کنند داشته باشند.

امیدواریم که در این بین فردی اصلح از دل انتخاب مردم بیرون بیاید، فردی که با تکیه بر صندلی سبز بهارستان، بتواند اوضاع مردم را در جهت بهبود، سامانی دوباره دهد.

شهرستان سلسله و دلفان، یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و به صورت مشترک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند، در این حوزه انتخایبه ۲۲ نفر تایید صلاحیت شده اند که ۱۳ نفر آنها اهل شهرستان سلسله هستند.

در شهرستان سلسله ۸۳ شعبه برای اخذ رای شهروندان پیش بینی شده و بیش از یکهزار نفر در امر انتخابات شهرستان دخیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.