علی حسین شهریور روز پنجشنبه در آیین افتتاح شرکت تعاونی رفاه بازنشستگان شهرستان بروجرد که در محل این شرکت در خیابان نیما یوشیج برگزار شد، افزود: از تعداد ۹۳ هزار تعاونی کشور ۵۰ درصد در بخش تولیدی و ۲۸ درصد در بخش خدماتی که هفت درصد اقتصاد کشور متعلق به تعاونی ها می باشد.

وی اظهار داشت: در استان لرستان سه هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال وجود دارد که سهم لرستان از تعاونی های کشور چهار درصد است.

دبیر کل خانه تعاونگران کشور گفت: شهرستان بروجرد دارای ۳۵۰ تعاونی فعال است که اکثرا در بخش های تولیدی فعالیت دارند.

شهریور با اشاره به اینکه هدف از تاسیس تعاونی رفاه بازنشستگان ارتقا منزلت و کاهش دغددغه خانواده بازنشستگان است افزود: هشت میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در ایران داریم که این تعداد بخشی از جمعیت قشر آسیب پذیر جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از درآمد بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود اظهار داشت: بخش تعاونی می تواند به کمک دولت بیاید و گره گشای مشکلات بازنشستگان باشد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بازنشستگان اقتصادی و کاهش قدرت خرید است، و باید به افزایش قدرت خرید بازنشستگان توجه شود و بهبود وضعیت معیشت بازنشسته ها باید در دستور کار باشد.
معاونت امور بین الملل وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  بازنشستگان یک ظرفیت عظیمی هستند، ۶۰ درصد کسانی که بازنشسته می شوند سالمند نیستند و می شود برای رشد اقتصادی از تجربه و استعداد آنان استفاده کرد.
شهریور افزود: تعاونی ها می توانند به افزایش قدرت خرید بازنشسته ها کمک کنند، نظام بانکی کشور باید به تعاونگران کمک کند تا شاهد رشد روز افزون آنان باشیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.