بابک دین پرست روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ۲ هزار و ۲۶ واحد اواخر سال ۹۶ توسط بانک تملک شده بود که رییس جمهوری چهار بار دستور داده بود نباید واحدی تملک شود.

وی با اشاره به تملک ۸۸ تا۹۵ واحد در لرستان  ادامه داد: بانک ملت  ۳۴ واحد استان رادر سال  ۹۶ تملک کرده و امروز نیز همین تعداد را در تملک دارد اما تعداد واحدهای تملیک شده توسط بانک ملی در این مدت از ۴۰ به ۲۰ مورد کاهش یافته است.

 وی ادامه داد: ۲ هتل موجود دورود نیز توسط بانک ملت تملک شده اند و مشخص نیست این بانک چه اصراری برای نگهداری این واحدها دارد.

معاون وزیر کشور خطاب به بانک ها گفت:‌شما که خلاف قانون بنگاه داری می کنید پس این واحدهای تملک شده را راه  اندازی کنید تا از مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی لرستان یکهزار و ۵۰ واحد تعطیل نباشد.

دین پرست همچنین اضافه کرد: در بسیاری از موارد به سرمایه گذار می گویند طرح یا تسهیلات دریافتی مربوط به تهران است و باید برای این مهم یا امور تامین اجتماعی به پایتخت مراجعه کنند در صورتی که ما به عنوان دولت موظف هستیم این مشکلات را حل کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ رییس بانکی در استان ها حق ندارد به بهانه اینکه سرمایه گذار از تهران وام گرفته  او را برای ادامه امور به مرکز معرفی کند در غیراینصورت  و مادامی که این روحیه در ذهن شما است هیچ وقت اختلاف توسعه لرستان با استان های دیگر تا هزار سال دیگر مرتفع نمی شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در هیچ جای دنیا به فردی که حتی در بیایان سرمایه گذاری  می کند، نمی گویند آب و برق و گاز را خودت تامین کن اما در برخی نقاط کشور این اتفاق می افتد که این هم از هنرهای ما است.

دین پرست با بیان اینکه اگر مصوبه ای در استانی اجرا شده نباید در سایر استان ها استثنا قایل شویم گفت: وظیفه ما به عنوان دولت حل تمامی مشکلات سرمایه گذاری است و فرمانداران باید نظر معرضان محلی را تامین کرده و اجازه ندهند سرمایه گذار دغدغه ای داشته باشد.

وی همچنین  افزود: شرکت بایرافلاک  لرستان از افتحارات استان است که ۲۱ مورد مجوز تولید داروی دامی آن به ۱۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.