‍سید موسی خادمی عصر سه شنبه در همایش توجیهی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم لرستان افزود: یکی از راههای نا امید کردن مردم افزایش توقع های بی مورد است که باعث ایجاد محرومیت های نسبی نیز می شود.

وی اظهار داشت: در انتخابات تکالیفی برعهده مردم و مسوولان است که باید هر کدام وظیفه خود را به درستی در راستای برگزاری سالم این رویداد مهم سیاسی انجام دهند.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات عامل مردم یا انتخاب گران، انتخاب شوندگان یا همان نامزدها و افرادی که باید مقدمات ارتباط این دو عنصر را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند با یکدیگر همکاری دارند که  هر سه عنصر نسبت به یکدیگر حقوقی دارند و نسبت به هم مکلف هستند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بیشترین تکلیف متوجه مسئوولان است، بیان کرد: ایجاد تسهیلات لازم برای اظهار نظر آزادانه مردم، فراهم سازی امکانات، آزادی عمل، امنیت و اقداماتی در جهت برقراری یک رقابت سالم وظیفه این قشر است.

وی همچنین افزود: عدم دخالت در رای مردم، تعریف عناصر شایسته برای برگزاری انتخابات و پیشگیری از انجام هرگونه تخلف در انتخابات توسط این عناصر، از دیگر اقداماتی است که بر عهده مسوولان می باشد که این موارد باید رعایت شوند و تلاش ما تاکنون بر اجرای صحیح قوانین بوده است.

استاندار لرستان در خصوص حقوق مردم بر کاندیداها گفت: صداقت در گفتار و عدم ابراز وعده هایی که نمی توان به آنها عمل کرد از حقوق مهم مردم هستند، از طرف دیگر عدم افزایش توقعات از دیگر وظایف کاندیدا ها است چراکه یکی از راههای ناامید کردن مردم افزایش توقعات بی مورد است که باعث به وجود آمدن محرومیت نسبی در جامعه نیز می شود.

خادمی خواستار پیشگیری از قطب بندی های کاذب هویتی و شهرستانی شد و تصریح کرد: از میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده در لرستان ۹ نفر به عنوان نماینده مردم راهی مجلس می شوند که باید فضای رقابتی داوطلبان منطبق بر امنیت، قانون گذاری و تصمیم گیری متناسب با آن باشد و از حضور افراد ماجراجو و افرادی که به دنبال ضربه زدن به دیگران هستند در مجموعه انتخاباتی خود دوری کنید.

وی با اشاره به فضای آرام این دوره از انتخابات در مقایسه با ادوار قبل در استان مطرح کرد: شرکت آزادانه مردم در انتخابات حق آنها است و مسئوولان فراهم سازی شرایط برگزاری انتخابات سالم و بانشاط، با رعایت اصل بی طرفی را برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.