محمود ثمینی روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: مردم در تمامی صحنه ها مشکلات را تحمل کردند از این رو کارگزاران نظام وظیفه خدمت بی منت به مردم، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مردم همواره با نظام و انقلاب همراه بوده‌اند ادامه داد:‌ نسبت به تکریم همه مردم به خصوص خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در راستای مقررات وضع شده  و خدمت صادقانه و خالصانه مسوولیت داریم.

وی  عنوان کرد: در طول سالیان گذشته دشمنان انقلاب سعی در توطئه چینی علیه مردم و نظام به روش های مختلف داشتند که به لطف خدا و با هدایت های پیامبر گونه امام راحل، مقام معظم رهبری و همچنین مقاومت مردم در برابر استکبار، تمامی این توطئهها ناکام و در بیشتر موارد ضررها متوجه خود آنها شد.

ثمینی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درمیان جوانان و نوجوانان انقلابی بیان داشت: برای برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر از منابع و اعتبارات ملی و استانی  بهره گیری کنیم و دستگاه های اجرایی اقداماتی به منظور تکریم و احترام به مقام شامخ شهدا، خانواده های ایثارگران و جانبازان را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: لرستان از استان های شهید پرور کشور می باشد که در سال های انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدا و جانبازان بسیاری را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده که باید با پیگیری و برگزاری مراسم باشکوه و آبرومند به ویژه در روستای صاحب الزمان دهه فجر را در شان مردم ولایتمدار استان برگزار کنیم.

پیگیری نتایج اقدامات مرتبط با مصوبات ۲۴ گانه شورای هماهنگی دفاع مقدس در سال ۹۶ ، تشریح چگونگی آیین افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همزمان در ۹ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری در این جلسه بررسی شد.

روستای صاحب الزمان(عج) در جنوب خرم‌آباد با اهدای ۷۶ شهید، ۳۵۰ جانباز و حضور ۷۰۰ نفر از اهالی آن به‌عنوان رزمنده در مناطق عملیاتی به‌نوعی قلب جغرافیای شهادت در استان لرستان است.

لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.