عباس شرفی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: باوجود تلاش راهداران برای باز نگه داشتن گردنه گله بادوش، این مسیر پنجشنبه شب به علت سقوط بهمن  مسدود شد و عصر امروز پس از ۷۲ ساعت تلاش شبانه روزی آماده تردد خودروها شده است.

وی اظهار داشت: در مدت انسداد این گردنه، محور سپیددشت- شول آباد به عنوان محور جایگزین استفاده می شود.

به علت بارش شدید برف و کولاک  طی هفته گذشته راه ارتباطی ۲۷۰ روستا در شهرستان الیگودرز مسدود شده بود که با تلاش راهداران دیروز و امروز بازگشایی کامل انجام شده است.

متاسفانه ۲۵۰روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان الیگودرز که ۱۲ هزار نفر جمعیت دارند و با احتساب عشایر به ۲۰ هزار نفر می رسد در زمان بارش های سنگین برف محاصره می شوند و راه دسترسی ندارند.

  این روستاها از مسیرهای دیگر به کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری متصل هستند، که به دلیل بارش سنگین برف، راه دسترسی نیز مسدود می شود و در بسیاری از مواقع،  توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و ارتفاع برف در سطح شهر تا حدود ۳۰ سانتی متر و در گردنه ها به یک متر رسیده است.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش ها ۳۷۱ نیروی راهداری لرستان در ۳۰ راهدارخانه فعال  و با کمک ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان حضور دارند.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که  ۶ هزار کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می باشد و ۱۶ گردنه برفگیر در جاده های اصلی این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.