بارش سنگین برف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته چهره شهر بروجرد را در دومین ماه زمستان بعد از سالها زمستانی کرد.

بارش ۳۰ سانتی متر برف در شهر بروجرد و بیش از نیم متر در روستاها و ارتفاعات مشرف به بروجرد بی سابقه بود.

بارش برف به دلیل آماده نبودن شهرداری برای خدمات رسانی مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد کرد که از جمله ترافیک سنگین در خیابانهای بلوار بهشت و خیابان های شهرک های اطراف بروجرد و قطع برق به مدت بیش از هشت ساعت در نیمی از شهر و شهرک های بروجرد شد.

علت قطع برق در نیمی از شهر بروجرد طبق اعلام اداره برق شکستگی درختان و قطع سیم های برق بود که اگر شاخ های درختان به موقع هرس می شد این اتفاقات رخ نمی داد.

امروز یکشنبه بعد از گذشت چهار روز از بارش برف سنگین هنوز کوچه های شهر بروجرد مملو از برف و یخ است و تردد شهروندان با مشکل روبرو است.

سرویس های مدارس به دلیل اینکه نمی توانند وارد کوچه های یخ زده و پر از برف شوند مشکلاتی را برای دانش آموزان و والدین آنان ایجاد کرده است.

یکی از شهروندان بروجردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری بروجرد هیچ اقدامی در ژاکسازی کوچه ها انجام نداده است.

اصغر میرزایی افزود: مردم مقابل خانه های خود را پاکسازی کرده اند ولی به دلیل حجم بالای برف و جمع شدن برف و یخ زدگی تردد در کوچه غیر ممکن است.

وی اظهار داشت: شهرداری بروجرد باید مخلوط شن و نمک را در اختیار شهروندان قرار دهد تا خودشان اقدام به شن پاشی و نمک پاشی کنند.

یک دیگر از شهروندان بروجرد گفت: شهرداری بروجرد هیچ اقدامی برای فصل سرما ندارد و حتی بسیاری از زباله ها نیز در این چند روز گذشته جمع آوری نشده است.

اعظم روزبهانی افزود: تردد برای بانوان در کوچه های یخ بسته بروجرد بسیار سخت و در برخی کوچه ها غیر ممکن است و باید فکری به حال کوچه ها شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرویس های مدارس امکان ورود به کوچه های یخ بسته را ندارند دانش آموزان نیز با تاخیر به مدرسه می رسند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: متاسفانه وضعیت کوچه های شهر بروجرد بعد از بارش برف مناسب تردد نیست و شهرداری باید سریعا اقدامات لازم را انجام دهد.

مسعود فلاح افزود: شهرداری بروجرد باید از قبل بارش مخلوط شن و نمک را آماده می کرد و در بسته های کوچک در اختیار شهروندان قرار می داد تا خودشان اقدام به پاکسازی کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری بروجرد با توجه به مشکلات عدیده باید سریعا اقدامات لازم را در پاکسازی معابر و کوچه ها انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.