به گزارش ایرنا، نادیا امرایی روز چهارشنبه در نشست کمیته مناسب سازی شهری پلدختر اظهار داشت: بر اساس ۲ اصل ۲۰ و۲۱ قانون اساسی همه افراد به صورت یکسان در حمایت قانون قرار دارند و تبعیضی در جامعه نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان این که مسوولان افراد معلول را بیش از پیش مورد حمایت قراردهند، افزود: حدود ۱۵ درصد از افراد جامعه به نحوی کم توان محسوب می‌شوند که در استفاده از فضای شهری و عمومی، استقلال و عزت نفس آنها باید حفظ شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری پلدختر بیان کرد: این افراد شامل کم توانان حرکتی - جسمی و ذهنی، جانبازان، سالمندان، زنان باردار، زنان با کالسکه کودک و کودکان هستند.

وی اضافه کرد: در اجرای ساختمان‌های عمومی جدید یا آسیب دیده از سیل، فضاهای شهری، پارک‌ها، معابر و پیادهروها باید کلیه ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

امرایی یادآورشد: رمپ های معلولان و کم توانان با شیب هشت درصد در ساختمان های اداری، عمومی و بانک ها اجرا شود.

وی عدم اجرای مناسب رمپ را از عمده مشکلات معلولان در فضای شهری دانست و ادامه داد: یک ماه جهت اجرای رمپ های ورودی ادارات به آنها فرصت داده شده و در صورت مشکلات فنی در اجرا از رمپ های فلزی موقت استفاده شود.

معاون فرماندار پلدختر گفت: کلیه موانع سطح شهراز جمله سد معبرها، نخاله و کنده و کاری توسط دستگاه‌های مربوطه تعیین تکلیف شوند.

امرایی افزود: مبلمان شهری که حتی شامل آبخوری‌ها و سطل های زباله نیز می شود با توجه به ضوابط مناسب‌سازی انتخاب و در محل های مورد نظر نصب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.