احمد حسین فتایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید و طرح توسعه ۲ چاپخانه در بروجرد در گفت و گو با ایرنا گفت: استان لرستان و شهرستان بروجرد از ظرفیت و قابلیت مطلوبی در زمینه صنعت چاپ برخوردار است که باید بجای رفتن و مراجعه به استان های دیگر به منظور کارهای چاپی از همین فناوری موجود در استان استفاده شود.

وی با اشاره به پیشرو بودن بروجرد در صنعت چاپ گفت: بروجرد در لرستان و در غرب کشور در زمینه صنعت چاپ ظرفیت خوبی دارد و امروز نیز در ۲ چاپخانه این شهرستان تجهیزات جدید و توسعه یافته ای در مدار قرار گرفت که می طلبد این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

فتایی یادآور شد: عمده مشکلاتی که در حوزه صنعت چاپ در استان وجود دارد مربوط به گرانی کاغذ، فیلم و زینک است که بخشی از این مشکلات به دلیل تحریم ها است که با یارانه هایی که دولت در این زمینه در نظر گرفته است می توان به رفع بخشی از این مشکلات امیدوار بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به راه اندازی استودیو ضیط صدا در بروجرد گفت: این استودیو امروز در مجتمع فرهنگی ، هنری شهرستان بروجرد افتتاح شد که کاری ارزشمند به شمار می رود و از این به بعد امکان ضبط صدا و موسیقی در شهرستان بروجرد فراهم است.

وی گفت: کتابخانه شهید آیتی بروجرد با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخی مشکلات آن مورد پیگیری قرار گرفته است و این امیدواری وجود دارد تا در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و مساله خرید انشعاب این طرح نیز طی هفته آینده صورت می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: کتابخانه شهید باهنر نیز با پیشرفت هایی که داشته است امیدواریم طی چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.