محمدرضا محمدی پنج شنبه شب در نشست انجمن موسیقی شهرستان کاشمر از انجمن موسیقی استان خراسان رضوی به عنوان کم حاشیه‎ترین و منسجم‎ترین انجمن یاد کرد و افزود: در کشور و به خصوص استان خراسان رضوی در هنر موسیقی مقامی و سنتی پیشکسوتان بسیار مطرحی داریم که باید تکریم شوند.

وی ادامه داد: به اندازه کافی موسیقی عالی و پربار داریم که نیازی نیست به موسیقی‎های پرحاشیه پرداخته شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: گاه در برخی شهرستان‌ها با اجراهای پرحاشیه مخالفت می‌‏شود زیرا این نوع اجراها به موسیقی فاخر ضربه می‎زند و هیچ کس موافق اجرای این نوع موسیقی‎ نیست.

محمدی ضمن موافقت با اجرای جشنواره موسیقی آوای برتر و تامین هزینه هدایای این جشنواره که آذر ماه در کاشمر برگزار خواهد شد افزود: اجرای جشنواره به صورت استانی نیازمند کارهای پژوهشی است و البته به دلیل  محدودیت‎های موجود و حفظ حریم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امکان اجرای جشنواره‎ای با وسعت در مشهد نیست.

وی با بیان این که کاشمر ظرفیت داشتن چهار تا پنج آموزشگاه موسیقی را در بخش سنتی و نوین دارد ابراز امیدواری کرد که وضعیت موسیقی فاخر روز به روز پیشرفت کند.

 رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‎های بسیاری که در حوزه موسیقی کاشمر وجود دارد گفت: هنرمندان این شهر در توسعه آموزشگاه‌های موسیقی و سایر آموزشگاه‌های آزاد هنری فعالیت خوبی داشته‎اند و این ظرفیت موجب شده در کاشمر شاهد اجرای برنامه‌‏های فاخر و ارزشمندی باشیم.

جواد روشندل افزود: طی یک سال اخیر شهرستان‌های تربت جام، خواف، کاشمر و سبزوار درخواست برگزاری جشنواره‎های موسیقی به صورت استانی داشته اند و باید امکان سنجی شود که کدام شهرستان برای این رویداد مناسب‌تر است و سه شهرستان دیگر با هم افزایی کمک کنند که این اتفاق در همان شهرستان بیفتد.

وی از ساماندهی انجمن‎های موسیقی خبر داد و گفت: تاکنون در ۲۱ شهرستان نمایندگان انجمن های موسیقی مشخص شده اند و ۹ آبان ‎ماه گردهمایی نمایندگان انجمن های موسیقی در مشهد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در این نشست گفت: کاشمر از نظر موسیقی مقامی در خراسان رضوی و کشور پیشینه بسیار خوبی دارد و تاکنون جشنواره‎های موسیقی مقامی شهرستان و جشنواره آوای برتر در سه قسمت پاپ، محلی و سنتی در این شهرستان برگزار شده است.

علی توکلی با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره آوای برتر در آذرماه و موسیقی مقامی در دهه فجر امسال در کاشمر برگزار می شود افزود: ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد موسیقی کاشمر بسیار زیاد است و یک آموزشگاه این شهرستان به صورت اختصاصی به آموزش موسیقی مقامی می‎پردازد و کلاس‎های انجمن موسیقی در زمینه‎های مختلف فعال است.

بیش از ۱۰۰ هنرمند کاشمر در زمینه موسیقی فعالیت می کنند.

شهرستان کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.