سمانه حسن پور با اشاره به وضعیت اعتبارات پژوهشی لرستان اظهار داشت: معاونت پژوهشی ما چندین کمیته کاری را تعریف کرده که متشکل از اساتید دانشگاه ها، اعضای هیئت علمی و مدیران دستگاه های مرتبط با پژوهش است.

وی یادآور شد: عنوان های پژوهشی دستگاه ها احصا شده است و در کارگروه پژوهش استان تصویب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به لایحه اعتبارات سال آینده لرستان اشاره کرد و گفت: طی دوماه اخیر استاندار لرستان پیگیری های خوبی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام دادند؛  سال سخت اعتباراتی خواهیم داشت لذا انرژی مضاعفی برای جذب و توزیع عادلانه اعتبارات گذاشته ایم.

میانگین رشد اعتبارات جاری کل کشور ۱۳.۸ درصد است

حسن پور با بیان اینکه میانگین رشد اعتبارات جاری کل کشور ۱۳.۸ درصد است، تصریح کرد: این میزان در لرستان بیش از میانگین کشوری بوده و ۱۶.۹ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات عمرانی سرمایه استانی لرستان نیز ۳۲.۰۵ درصد رشد دارد، افزود: رویکرد دولت این است که وابستگی به نفت را کاهش دهد، لذا رشد اعتبارات نفت کل کشور و به تبع لرستان منفی است و اعتبارات نفت استان منفی ۱۰ درصد رشد داشته است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه در بخش ارزش افزوده 55 درصد رشد اعتباری داشته ایم، خاطرنشان کرد: کل اعتبارات لرستان برای سال آینده، ۱۷.۹ درصد یعنی نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته است.

حسن پور با اشاره به اینکه باید یک توزیع منطقی و عادلانه اعتبارات را داشته باشیم، یادآور شد: معیارهای کلی توزیع اعتبارات هزینه ای نیز بر اساس فصول هزینه ای فرم ۴ است.

عملکرد پروژه ها تا پایان ۹۹ نیز مشخص نیست

وی با بیان اینکه در خصوص اعتبارات عمرانی نیز تقریبا در فصول و برنامه های متعدد نزدیک به ۳۰۰ شاخص توزیع اعتبارات داریم، تصریح کرد: برای لایحه ۹۹ زمان چندانی نداشتیم و عملکرد پروژه ها تا پایان ۹۹ نیز مشخص نیست؛ لذا همان مصوبات ۹۸ را مبنا قرار دادیم و توزیع اعتبارات نفت و سرمایه را بر آن اساس انجام دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: فصل عمران شهری را در توزیع اعتبارات عمرانی ویژه دیده ایم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1299104
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.