به گزارش ایرنا امید حاجتی شامگاه یکشنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری خوزستان و شهرداری اهواز برای توسعه و تسریع در اجرای پروژه های عمران کلانشهر اهواز با اشاره به اهمیت همسو بودن شهرداری ها با استانداری برای ارتقای کیفیت خدمات گفت: در سال های گذشته این هماهنگی در حد مطلوبی وجود نداشت و یا در صورت وجود هماهنگی اقدامات لازم شکل نگرفت.

وی ادامه داد: استانداری خوزستان در چند سال گذشته پروژه های عمرانی بزرگی در حوزه آبرسانی، فاضلاب، توسعه زیرساخت ها و ریزگردها انجام داده است اما بسیاری از این پروژه ها در دید مردم به اندازه خدمات شهری مهم نیستند آنها عملکرد مسئولان را بر مبنای خدمات ارائه شده از سوی شهرری می سنجند.

همه درحال مدیریت بحران هستیم

حاجتی بیان کرد: فرسوده بودن زیرساخت های خوزستان دلیل مهم این حجم از مشکلات است درواقع همه ما درحال مدیریت بحران هستیم.

وی با اشاره به لزوم بهبود شاخص های رفاهی در استان خوزستان و کلانشهر اهواز افزود: قرار استانداری خوزستان با همکاری شهرداری اهواز با اجرای برخی پروژه ها شاخص های زندگی شهروندی را ارتقاء دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: اگرچه هنوز جزییات پروژه های این تفاهم نامه مشخص نشده اما این پروژه ها باید به گونه ای انتخاب شوند که بر روی کیفیت زیست اهواز تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع مالی و اعمال تحریم های ظالمانه شرایط اقتصادی کشور سخت است از این رو اعتبارات باید در پروژه هایی تزریق شود که نقش محرک داشته باشند.

لزوم نگاه ویژه دولت به جبران خسارت سیل اهواز

در ادامه شهردار اهواز درخصوص خسارت های وارده به شهر اهواز در سیل فروردین ماه گفت: سیل سبب خسارت های بسیاری به فضای سبز، جاده ساحلی و ایستگاه های پمپاژ آب شده است که  اعتباری برای جبران بخشی از این خسارت ها توسط استاندار ابلاغ شده اما همچنان منتظر نگاه ویژه از سوی دولت هستیم.

موسی شاعری ادامه داد:اداره کلانشهرها در شرایط فعلی به دلیل شرایط اقتصادی و بالا بودن هزینه ها بسیار سخت است و هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به رفع مشکلات شهر نیست.

وی بیان کرد: توسعه و عمران کلانشهر اهواز نیاز به همراهی و همدلی تمام دستگاه های اجرایی و عناصر تاثیرگذار است.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی ارتقای کیفیت زیست در شهر اهواز به ویژه در حوزه های زیرساختی، زیباسازی و حمل و نقل است، اعتبار این تفاهم نامه به صورت ۵۰-۵۰ از محل منابع داخلی شهرداری اهواز و تامین اعتبار دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.