به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه ستاد اتلاف بر اساس آیین نامه سال ۸۷  در استان تشکیل و تشریح وظایف  شده است، بیان کرد: متولی جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهرها شهرداری ها هستند که بنا بر دستور العمل ها در این مرحله اتلافی انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون  شهرداری به تنهایی توان این کار را ندارد و ابزار و امکانات و بودجه لازم مورد نیاز است، اظهار داشت: حوزه معاونت عمرانی استانداری بایستی بودجه مورد نیاز طرح را تامین کند.

طولابی با اشاره به اینکه مواردی از هاری ناشی از حیوان گزیدگی  شهریور ماه گذشته در بخش زاغه گزارش شد، افزود: کانون این بیماری در منطقه کیان، بین سپیددشت و زاغه و دورود  شناسایی شده که این منطقه دارای جمعیت عشایری و احشام زیاد است .

وی با بیان اینکه این بیماری تهدید کننده اهالی و احشام این منطقه است اظهار داشت: در این راستا توجیه و آموزش عشایر، و و اکسناسیون احشام  انجام شده است.

همچنین در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه زنده گیری و نگهداری هر قلاده سگ ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارد گفت: تامین این اعتبار خارج از توان شهرداری است.

علی محمدخانی اظهار داشت: زنده گیری سگ های ولگرد کار سختی است و بایستی به صورت گروهی و تیمی انجام شود.

 وی ادامه داد: اکنون بیش از ۳۰۰ سگ ولگرد در مناطق مختلف شهر خرم آباد از جمله پارک بهشت، مسکن مهر و قاضی آباد وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای نگهداری سگ های ولگرد مکانی تهیه شده است افزود: شهرداری به اختصاص اعتبار لازم برای زنده گیری و نگهداری سگ های ولگرد نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.