جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: از این مبلغ پانصد میلیون تومان توسط خیران اهدا و مابقی از محل هدفمندی یارانه و اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

وی اظهار داشت: در راستای ترویج ازدواج آسان و پایدار و کمک به توانمندسازی خانوارها از طریق پرداخت تسهیلات و آموزش به زوج‌های جوان تحت حمایت کمک‌هزینه بلاعوض جهیزیه، وام قرض‌الحسنه و اشتغال پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج به جوانان و خانوارهای تحت حمایت گفت: برای زوجین دوره‌های آموزش مشاوره فردی و گروهی خانواده، مهارت‌های زندگی و راهکارهایی باهدف خوداتکایی و توانمند سازی فکری در زمینه اشتغال و گسترش فرهنگ کارآفرینی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد به نحوه دریافت خدمات جهیزیه و تسهیلات مرتبط با نوعروسان اشاره کرد و گفت: دریافت‌کنندگان این خدمات شامل فرزندان دختر و پسر، خانواده‌های تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد و دختران نیازمند غیر تحت پوشش مددکاری هستند.

فارسانی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۷۳  نوعروس استان در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند افزود: اعتبار مورد نیاز برای انجام این امر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد که خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد یا شماره‌گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

اکنون ۹۰ هزار خانوار با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان است که از این مجموع ۶۷ هزار و ۸۰ نفر مددجوی معیشت بگیر هستند و ۱۱ هزار و ۵۱۳ خانوار در مناطق سیلزده لرستان دچار آسیب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.