به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در جلسه مرکز خدمات حوزه علمیه با خیران لرستان بیان کرد: خداوند برای حفظ دین ابزاری را هم فراهم کرده است و دین اسلام توسط پیامبر اسلام (ص) ابلاغ و توسط ائمه (ع)  تفسیر و تشریح شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ائمه به ویژه امام باقر(ع) و امام صادق (ع) تاسیس حوزه های علمیه بود، اظهار داشت: حوزه علمیه مرکز تبلیغ و نشر دین، هدایت مردم، دفاع از دین است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نقش هدایت و معنویت بخشی به مردم را دارد، اظهار داشت: در طول تاریخ عده ای به مخالفت تبلیغ دین  و دین ستیزی پرداختند چراکه دین مخالف با هوای نفس، چپاولگری و ستمگری است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه از دین دفاع می کنند و در مقابل افراد دین ستیز مقابله می کنند، اظهار داشت:حوزه های علمیه در دوران غیبت کبری نقش های گوناگون داشتند که یکی از کارهای بزرگ حوزه های علمیه ایجاد انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امام راحل مبارزات با رژیم ستمشاهی را از حوزه علمیه آغاز کردند و روحانیت پیشتاز در امر انقلاب بود و تاکنون نیز روحانیت در امر انقلاب اسلامی پیشرو است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران  که مولود حوزه علمیه بود، معادلات وشکل کار عوض شد و نقش آفرینی حوزه های علمیه بسیار گسترده شد.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: امروز دانشگاه ها، کارخانه ها، قضات، ادارات، امور خارج از کشور  نیاز به حوزه علمیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نقش آفرینی حوزه های علمیه گسترش یافته است، افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، عده ای پس از تحصیل مجبور به تحویل مسولیت شدند  و عده ای نیز برای تحصیل و اجتهاد در حوزه های علمیه ماندند.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: در طول تاریخ حوزه ها ارتباط وسیعی با مردم داشتند و مردم حوزه ای علمیه را اداره می کردند و روحانیت برای مردم خدمت و تلاش می کردند.

وی افزود:مردم احساس مسولیت داشتند و کارهای خیر می کردند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی که عده ای از روحانیون شاغل و دارای مسئولیت هستند،   مردم گمان می کنند وضعیت معیشتی  انها خوب است.

وی با بیان اینکه  این امر باعث افت کمک به حوزه های علمیه و آسیب جدی  در این حوزه شد، ادامه داد: در این راستا به دستور مقام معظم رهبری مرکز خدمات حوزه های علمیه جهت ارائه خدمات  به طلاب راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این مرکز موظف به ارائه خدمات به طلاب است، اضافه کرد:بخش عمده تامین منابع این مرکز  توسط مردم و خیرین است و با توجه به رسالت سنگین حوزه های علمیه باید مردمی باقی بماند و در کنار مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید در دل مردم باشد، مردم هم نسبت به حوزه ها و روحانیت احساس مسولیت داشته باشند، اظهار داشت: در بخش خیران و ادارات استان ظرفیتهایی برای امور مختلف است و یکی از جنبه های به کارگیری این توانمندیها حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: در این راستا شایسته است از ظرفیت ها و توانمندی های خیرین جامعه و ادارات برای معیشت طلاب استفاده شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در جریان سیل لرستان مردم و خیران سنگ تمام گذاشتند، بیان کرد: حوزه های علمیه و طلاب نیز در جریان سیل آسیب دیدند که با حمایت های خیران  و مردم با کمک مردم بخشی از مسکلات آنان نیز در کنار مردم رفع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.