به گزارش ایرنا نیکنام حسینی پور روز چهارشنبه طی آئین اهدای کتاب در محل دبیرستان شهید باهنر منطقه ماسور شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: لرستان سرمایه های فرهنگی بزرگی  دارد تا آنجا که شناخت مردم ایران از لرستان به مفاخر فرهنگی و نویسندگان استان بر می گردد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات سیستم آموزشی در ایران این است که دانش آموزان کتابخوان پرورش نمی شوند گفت: اینکه خانواده ها فقط بر روی کتاب درسی تاکید دارند اشتباه بزرگی است و پرورش روحی و فکری نسل جوان می بایست در قالب ابعاد مختلف فرهنگی صورت پذیرد.
مدیرعامل خانه کتاب ایران فضای مجازی را تهدیدی برای کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: ایرانی ها بیش از ۵ ساعت در شبکه های تلویزیونی و بیش از ۶۹ دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند در حالی که تنها ۹ دقیقه صرف خواندن کتاب می شود.
وی ادامه داد: می توان ادعا کرد که اگر مردم آگاهی بیشتری داشتند شاید خسارات سیل در لرستان را هم می توانستیم بیشتر و بهتر پیشگیری و مدیریت کنیم.
وی افزود: در زمانه ای هستیم که تولید کتاب بسیار بوده لذا شایسته است گروه های مرجع مردم را نسبت به این مسئله بزرگ فرهنگی تشویق کنند.
حسینی پور اظهار داشت: خانه کتاب در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حادثه سیل اولین پویش جمع آوری کتاب را برپا کرد که خوشبختانه با استقبال فراوانی مواجه شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.