به گزارش ایرنا صارم رضایی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران افزود: علاوه بر این، ۲ دستگاه بزرگ  تصفیه آب از کشور سوییس خریداری و وارد شده تا جمع آوری آبهای ناشی از سیل به همراه تصفیه آن و تولید آب آشامیدنی انجام شود.

وی اظهار داشت: تمام تجهیزات لجستیکی و آمبولانس های هلال احمر استان پس از خدمات رسانی سیل فروردین ماه تعمیر شده و آماده خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به وجود یک بالگرد جمعیت هلال احمر، یک بالگرد ارتش جمهوری اسلامی و ۲بالگرد اورژانس در لرستان گفت: نیروهای امدادی آموزش دیده نیز از سه هزار به ۶ هزار نفر افزایش یافته اند.

رضایی با بیان اینکه ۲۲ قلم امدادی مصوب بیش از نیاز استان در انبارها دپو شده تصریح کرد: نباید در توزیع اقلام امدادی دچار هرج و مرج شویم.

وی تاکید کرد:‌بر اساس قانون، توزیع اقلام امدادی وظیفه هلال احمر است و باید با مدیریت این نهاد انجام شود تا علاوه بر رعایت نظم، عدالت نیز اجرا شود.

وی توزیع چادر انفرادی را از دیگر مشکلات سیل امسال برشمرد و افزود: توزیع و برپایی انفرادی چادر موجب بی نظمی شده و برخی افراد سودجو نیز در نهایت، حاضر به جمع کردن چادرها نیستند بنابراین باید مکان های مناسبی برای برپایی کمپ های امدادی و اسکان موقت تعیین شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.