به گزارش ایرنا، نوبخت در این بازدیدها در جریان روند بازسازی مناطق سیلزده و خواسته های مردمی قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد مشکل سیلزدگان در کمترین زمان برطرف شود.

وی تصریح کرد: دولت متعهد به انجام وعده های خود در مناطق سیلزده است و این تعهدات را به طور کامل پیگیری و عملیاتی می کند.

به گفته وی تاکنون سه هزار میلیارد تومان کمک از طریق دولت و تسهیلات در اختیار سیلزدگان لرستان قرار گرفته است.

میان شهرستان چگنی که به لحاظ وسعت در قسمت هایی منتهی به کوهدشت و در بخش های نیز منتهی به پلدختر می شود از آسیب سیل در امان نمانده و برآورد اولیه خسارت به این منطقه از ۵۰۰ میلیارد تومان در ماههای ابتدایی پس از حادثه، به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سیل در لرستان به ۱۸ شهر و یکهزار و ۲۰۰ روستای استان خسارت زد، بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهری و بیش از ۱۲هزار مسکن روستایی نیز آسیب دیدند.
۱۲ فروردین امسال همراه با وقوع سیل پلدختر، راه ارتباط ۷۰ روستای زلقی و ۱۴۰ روستای زز و ماهرو الیگودرز قطع شد، رانش زمین در جاده ترانزیتی خرم آباد - بروجرد و روستا های این شهرستانها رخ داد، سیل و رانش در نورآباد گزارش و شبکه برق یکهزار و ۱۴۵ روستای استان قطع شد.
جریان آب آشامیدنی ۷۹۶ روستا و ۱۵ شهر، سامانه مخابراتی ۹ شهر، شبکه دیتای ۳۶۰ روستا، گاز ۱۷۳ روستا و سه شهر و راه ۷۸۰ روستای استان در سیل فروردین ماه قطع شد که طی یک هفته بخش بسیاری از این خدمات برقرار گردید.
همزمان در این روز به دلیل قطع لوله پلی اتیلن غرب کشور در لرستان به همراه انفجار و آتش سوزی، خطوط تغذیه ۷ استان نیز دچار مشکل شد و در نهایت ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در این استان بر جا گذاشت.

۷۲۶۹/۳۲۱۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.