به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی افزود: سیل به مشکلات تاریخی لرستان اضافه شده و دستگاهها درگیر بازسازی هستند بنابراین با توجه به حجم مسائل پیش رو،  باید حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی، تخصیص یابد.

وی ادامه داد:‌ در شرایط کنونی منابع فعلی محدود و تعریف اعتبار جدید سخت است بنابراین درخواست می شود نسبت به تخصیص کامل اعتبارات لرستان اقدام شود.

وی ادامه داد:‌ تخصیص آب از خواسته های جدی مردم و مسئولان لرستان است که هزینه ای برای دولت ندارد اما کمک شایانی به این منطقه خواهد داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه سهم خواهی تخصیص آب استان زیاده خواهی نیست بیان کرد: ظرفیت سدهای ساخته شده و در حال احداث استان ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

خادمی اعتبار مورد نیاز برای سدهای در دست ساخت را ۲ هزار میلیارد تومان  برشمرد و گفت: تخصیص سایر استان ها بسیار مناسب است به نحوی که سد سیمره ایلام ۲.۵ میلیارد متر مکعب است.

وی تصریح کرد: چنانچه دست کم یک سد کوچک با ظرفیت ۴۰۰ میلیون متر مکعب در بالادست کشکان وجود داشت، این همه حجم خسارت و ویرانی پس از سیل در لرستان باقی نمی ماند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.