به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه اظهار داشت: اکنون ۱۰۵ محیط بان در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی این استان مشغول خدمت هستند که نسبت به استاندارد و ظرفیت استان این تعداد بسیارمحدود است.

وی گفت: به همین منظور تلاش می شد با استفاده از ظرفیت امریه و سربازان به صورت موقت این کمبود جبران شود.

وی ادامه داد: لرستان ۱.۷ درصد مساحت کشور را دارد ولی تا کنون ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: بیش از یکهزار و ۷۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۸ گونه جانوری و گونه های اندمیک گیاهی و پنج گونه اندمیک جانوری در این استان وجود دارد.

فتحی بیرانوند گفت: برخلاف وجود تنوع زیستی این استان مناطق تحت مدیریت مورد نیاز به ثبت نرسیده در حالی که تنها ۶.۷ درصد مناطق تحت مدیریت استان می باشد که با مناطق شکار و صید ممنوع حدود ۱۶ درصد استان تحت حفاظت قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط بانان این استان به منظور ایمنی بیشتر در برابر شکارچیان خاطی و سودجو، به جلیقه ضد گلوله تجهیز شدند.

فتحی بیرانوند با اشاره به خطرها و آسیب هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و مورد تیراندازی قرار می گیرند، تاکید کرد: استفاده ازاین جلیقه های ضد گلوله باعث حفاظت بیشتر از جان حافظان طبیعت در مقابل متخلفان خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با استفاده از این تجهیزات از ایجاد آسیب شدید بدنی محیط بانان جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: تعداد پاسگاه های محیط بانی این استان در دولت تدبیر و امید ۱.۵ برابر شده است.

وی افزود: اکنون ۱۷ پاسگاه محیط بانی در لرستان فعال و چهار پاسگاه دیگر نیز به زودی در استان بهره برداری می شود.

فتحی بیرانوند ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید فقط هفت پاسگاه محیط بانی در این استان وجود داشت اکنون چهار پاسگاه محیط بانی در نورآباد، سلسله، بیشه دالان و شول آباد در دست اقدام است که به زودی به ظرفیت حفاظت از تنوع زیستی استان افزوده می شود.

/۶۰۶۰/۳۲۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.