به گزارش روز جمعه ایرنا، سرهنگ آرش ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: در شبکه اجتماعی تلگرام کانالی تحت عنوان شاخ شکن توسط اشخاصی ناشناس ایجاد شده بود که با انتشار تصاویر خصوصی شهروندان القاب و صفات غیر مرتبط را به آنها نسبت می داد.

 سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: ایجاد کنندگان کانال بصورت هدفمند نسبت به تشویش اذهان عمومی علیه شهروندان و اشخاص مورد نظر فعالیت می کردند.

وی افزود: در سال های گذشته نیز کانال و صفحه هایمختلفی با هدف تشویش اذهان عمومی و تحت همین نام علیه شهروندان استان لرستان ایجاد شده بود که گردانندگان آنها با همت کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده بودند.

رییس پلیس فتا لرستان گفت: گزارشات مردمی وپرونده های قضایی واصله به پلیس فتا در خصوص کانال مذکور نشان از حساسیت و اهمیت مطالب منتشر شده در کانال شاخ شکن را داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارشناسان پلیس فتا جهت شناسایی گردانندگان کانال وارد عمل شدند که در کمتر از ۷۲ ساعت،مدیر و گردانندگان کانال شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شدند.

رییس  پلیس فتا لرستان گفت:  متاسفانه عدم آگاهی برخی از کاربران در فضای مجازی نسبت به سواد رسانه و سواد فضای مجازی باعث شده تا شایعات بصورت غیر قابل تصوری باور پذیر  شوند و مخلان نظم و امنیت نهایت استفاده را از این خلا ببرند.

سرهنگ ابراهیمی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.