به گزارش خبرنگار ایرنا، عابدین گراوند روزسه‎شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت کنترل ترافیک و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مقاطع ابتدایی، والدین فرزندان خود را در روزهای نخست همراهی می کنند، پلیس راهنمایی و رانندگی باید نظارت ها و کنترل های خود را  جهت پیشگیری از حوادث احتمالی افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم کنترل ترافیک در ساعات آغازین و انتهایی آموزش در مدارس، گفت: تنظیف معابر و پیشگیری از هرگونه حفاری توسط دستگاه های خدمت رسان در آغازین روزهای سال تحصیلی نیز باید کنترل شود.

گراوند با تاکید بر لزوم افزایش نشاط در مدارس و بکارگیری برنامه های فرهنگی مناسب در این راستا، عنوان کرد: باید فضای مدارس بگونه ای باشد که دانش آموزان با رغبت خود را برای حضور در مدرسه آماده نمایند و این امر تنها مختص مدارس شهری نیست بلکه باید تدابیر لازم جهت افزایش نشاط در مدارس روستایی نیز بکار گرفته شود.

وی بر لزوم افزایش نظارت بر مدارس غیرانتفاعی به منظور عدم افزایش شهریه و ارائه خدمات کیفی تر به دانش آموزان این مدارس تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی مدارس غیرانتفاعی به بنگاهی برای افزایش سود و قیمت ها تبدیل شده اند در حالی که خدمات مناسبی هم به دانش آموزان ارائه نمی دهند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله از آموزش و پرورش شهرستان خواست تا سرویس های مطمئن و مناسبی که گنجایش دانش آموزان بیشتری را دارند جهت کاهش تردد خودروها در مدارس سطح شهر جذب نمایند تا والدین با خیال آسوده تری دانش آموزان خود را راهی مدارس نمایند و هیچگونه دغدغه ای بریا همراهی فرزندان خود نداشته باشند.  

امام جمعه موقت الشتر نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حضور روحانیت در مدارس نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد، اظهار داشت: روحانیون با مراجعه به مدارس شهرستان و بر پایی نماز جماعت در این اماکن می توانند دانش آموزان را در مقابل انواع آسیب های اجتماعی بیمه کنند.

حجت الاسلام پرویز صالحی بر حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس تاکید کرد و گفت: روحانیون باید همواره الگویی برای دانش آموزان باشند و مدارس نیز باید با حوزه های علمیه و مبلغین و ائمه جماعت همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه های فرهنگی تربیتی مبلغان و ائمه جماعت در مدارس پررنگ تر شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به وجود حدود ۱۵ هزار دانش آموز دختر و پسر در سطح شهرستان، گفت: سیلاب اخیر تعداد پنج واحد آموزشی فرسوده از روستاهای شهرستان را تخریب کرد که خوشبختانه اکنون به همت خیرین در حال ساخت هستند.

حسین فرهادی افزود: تعدادی از مدارس شهرستان نیز که دارای کد تخریبی  هستند باید هر چه زودتر  توسط آموزش و پرورش استان تعیین تکلیف شوند.

۷۲۶۵/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.