حجت الاسلام حسین فلاحی اصل روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در دین اسلام تاکید زیادی بر اطعام دادن به نیازمندان شده است اظهار داشت: در توزیع نذورات باید دقت شود که بدست نیازمند واقعی برسد.

وی تصریح کرد: ساماندهی نذورات باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت صحیح و بدون ایجاد هرگونه آلودگی و مزاحمت در سطح معابر انجام شود.

به گفته وی در آیین هایی که به مناسبت  محرم و صفر برگزار می شود باید واعظان و سخنرانان جامعه را از ستم برحذر کنند و توصیه به پاکدامنی و طهارت و نوع دوستی و ابراز احساسات پاک  به اولیای الهی کنند.

حجت الاسلام فلاحی اصل ادامه داد: ریشه نهضت عاشورا در افشای چهره واقی یزید و یزیدیان زمانه است چراکه اگر سالار شهیدان با یزید بیعت می کردند مهر تاییدی بر روش و حکومت او زده می شدتا اینگونه برای همیشه به جهانیان معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا چهره واقعی ظالمان زمانه را بر مردم آشکار ساخت، اظهار داشت: خانواده سالار شهیدان قریه به قریه از عراق تا شامات به افشاگری چهره واقعی یزید پرداختند و این باعث شد که مردم حقیقت این حکومت را دریابند.

حجت الاسلام فلاحی اصل  بر پیام امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: سالار شهیدان نهضت عاشورا را برای اصلاح وضعیت جامعه و امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر گرامی اسلام انجام دادند.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.