به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان افزود: ارتباط تمامی حوزه های مدیریتی با رسانه ها چه در مجموعه استانداری و یا دستگاه‎های وابسته به دولت باید مستمر و نتیجه بخش باشد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش ایرنا به عنوان پایگاه خبری دولت اظهار داشت: جلسات شورای اطلاع رسانی و ارتباط مستمر مدیران با رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اخبار نهفته بسیاری در حوزه های مختلف استان وجود دارد که شاید به دلیل ضعف اطلاع رسانی به درستی در خصوص آنها شفاف سازی نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اطلاع رسانی روشن و فعال توسط مدیران و رسانه ها تصریح کرد: یکی از دلایل همکاری نکردن مدیران و دستگاه‎ها با رسانه، عدم پردازش حرفه ای به اخبار و رویدادها است که موجب اخبار ناموثق و غیرشفاف می شود.

ثمینی رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی را بازوان توانمند دولت و نظام دانست و گفت: انتقاد سازنده و منصفانه، مدیران را در مسیر درست قرار می دهد و موجب تقویت مجموعه عملکرد نظام می شود اما متاسفانه برخی رسانه ها اسیر فضاسازی کاذب شده و برای دستگاه ها حاشیه ایجاد می کنند.

وی افزود: نباید با انتقادهای سازنده، نگران و آشفته شویم و به همین منظور از انتقاد سازنده استقبال می کنیم اما در عین حال به شدت با تخریب مخالف هستیم و با آن برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: تخریب نشاط جامعه را از بین می برد و با آلوده کردن فضای اجتماعی موجب ضرر و زیان مردم می شود.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان نیز گفت: این سازمان رسانه رسمی دولت و نظام است که هم راستای خدمتگزاران به مردم، خدمات انها را منعکس می کند.

محمد علیدوستی افزود: در شرایط خاص فعلی خدمات ارزنده ای ارائه می شود که مردم به دلیل ضعف اطلاع رسانی، از این اقدامات آگاه نیستند.

وی تصریح کرد: باید با پویا کردن شورای اطلاع رسانی، شیوه های نوین و مخاطب پسندی برای آگاهسازی مردم و البته بیان نقاط ضعف و مشکلات تدوین کرد که خبرگزاری ایرنا آمادگی همکاری فعال و موثر در این زمینه را دارد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.