به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدرضا محمدی افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ ۳۰ مهرماه امسال معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش است.

وی اظهار داشت: بخشنامه شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده ابتدای مردادماه ابلاغ شده که مودیان باید با استفاده از این فرصت در راستای کاهش یا بخشش بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بدهی مالیاتی برخی سیل زدگان نیز بخشوده می شود، اضافه کرد: بدهی عملکرد تا پایان سال ۹۷ برای مودیانی که در سیل اخیر بیش از ۵۰ درصد اموالشان خسارت دیده، بخشوده می‌شود.

محمدی بیان کرد: این مهم به تصویب هیات وزیران رسیده که توسط معاونت مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده و بنابراین حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف خسارت دیده در سیل، از اولویت های اداره کل امور مالیاتی لرستان است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده لرستانی، بخشنامه بخشودگی ۵۰ درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: این بخشودگی که براساس مصوبه ۱۸ فروردین هیات وزیران درخصوص ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۹۷ می باشد.

محمدی گفت: برای این مهم نیز با نصب بنر و مکاتبه با فرمانداری ها و سازمان های مرتبط اقدام شده و مودیان مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی ها و تسهیلات باید درخواست کتبی خود را تا ۶ ماه پس از حادثه به اداره امور مالیاتی محل ارائه کنند.

سیل فروردین ماه امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال به اصناف، صنایع، معادن و شهرک های صنعتی استان خسارت وارد کرده  و سه هزار و ۹۵۰ واحد صنفی با برآورد خسارت ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بر اثر سیل آسیب دیده اند.
 ۱۱۴ واحد صنعتی با برآورد ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده و زیرساخت های ۱۷ واحد در شهرک ها و نواحی استان نیز خسارت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی سیل را متحمل شده اند.

۷۲۷۳/۷۲۶۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.