مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: 64 نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فریدون خودنیا با بیان اینکه براساس مجوزی که سال 95 از وزارت نیرو گرفتیم سعی کردیم به جای استخدام، برخی فعالیت‌های این شرکت را برون‌سپاری کنیم، افزود: این مهم از طریق مناقصات عمومی به پیمانکاران واجد شرایط برون‌سپاری می‌شود.

وی ادامه داد: با برون‌سپاری اشتغال نیز ایجاد  و در این مدت محدود توانستیم مجوز جذب 21 نفر را اخذ کنیم.

خودنیا با اشاره به اینکه بخش خصوصی به کمک صنعت برق آمده است، تصریح کرد: برون‌سپاری را تا حدی گسترش دادیم که دبیرخانه‌یمان در شهرهای استان را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان درخصوص نیروگاه‌های تولید برق( vg ) گفت: مزیت این نیروگاه‌ها این است که تلفات در شبکه‌های انتقال از بین می‌رود و بخش خصوصی می‌تواند ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: برای هر نیروگاه 15 نیرو لحاظ شده و با توجه به اینکه 7 نیروگاه در مدار داشتیم توانسته‌ایم 120 فرصت شغلی ایجاد شود و ما از بخش خصوصی که این نیروگاه را تحویل گرفتند برق تضمینی خریداری می‌کنیم.

خودنیا از اخذ مجوز نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد و اضافه کرد:  تا مرز 100 کیلووات نیروگاه خورشیدی را در اختیار گرفتیم و با بخش خصوصی قراردادی 20 ساله منعقد کردیم و برق آنها را کیلوواتی 900 تومان خریداری می‌کنیم البته این نرخ با نرخ تورم نیز قابل تغییر است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 5 کیلووات ساعت و 40 میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: 64 نیروگاه خورشیدی در استان داریم که تاکنون 600 میلیون تومان پول به این  نیروگاه‌های خورشیدی پرداخت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یادآور شد: آب و هوای لرستان به علت زاویه تابش خورشید و آب و هوای معتدل بهره نیروگاه خورشیدی‌اش 20 درصد بالاتر از کویر یزد است و چنانچه سرمایه‌گذاری رغبت کند می‌تواند 120 هزار شغل با درآمد یک میلیون تومان در بحث نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد کند.

وی عنوان کرد: دلیل عدم انجام این کار به خاطر این است که مسئولین ما به این امر اعتقاد ندارند و حاضر به سرمایه‌گذاری در صنعت برق نیستند.

خودنیا تصریح کرد: معیار تلفات و پرت برق در توانیر 10 درصد است و این رقم در لرستان تا پایان سال 97، 9.55 درصد بوده و این امر سبب شده که سالیانه 8 میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.