مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۷ کشور به لحاظ سیلاب وضعیت نامناسبی دارند.

️به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا میرزایی در جلسه ارزیابی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در حوزه آموزش با محوریت سیل، اظهار کرد: تاکنون به دلیل شرایط اقلیمی کشور به سیلاب اهمیت داده نشده است.

وی ادامه داد: بعد از سیل ۳۹ نقطه اضطراری در استان شناسایی شد که نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی داشته و این در حالی است که فقط ۱۰ درصد از این مبلغ برای ساماندهی و آزادسازی بستر رودخانه به شرکت آب منطقه ای لرستان اختصاص داده شده است.

️میرزایی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه در حوضه رودخانه کشکان و سایر رودخانه‌ها به کمک مشاورین و جلسات متعدد با کارشناسان برنامه و بودجه کشور را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برشمرد و افزود: ۱۷ کشور به لحاظ سیلاب وضعیت نامناسبی دارند که در این بین ایران چهارمین کشور دنیاست و چون اعتبار خاصی به سیلاب داده نشد در نتیجه راهکارهای انجام شده کافی نبوده و ما در حد اعتبارات مشخص‌شده عملکرد داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت حریم بستر رودخانه و سیلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و ساخت مخازن جدید با اهداف مهار و کنترل سیلاب مهمترین اقداماتی هستند که باید در آینده برای جلوگیری از سیلاب انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.