مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تعداد واحدهای بهره‌برداری شده و اشتغال شهرک‌های صنعتی لرستان کمتر از یک درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، محسن صالحی‌نیا در آیین روز حمایت از صنایع کوچک که در سالن همایش بانک صادرات استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۸۸ هزار واحد صنعتی کشور ۹۲ درصد صنایع کوچک هستند و ۴۳ هزار واحد در شهرک‌ها مستقرشده که البته ۲۱ درصد ممکن است با رکود مواجه باشند.

وی   اضافه کرد: علاوه بر ۴۳ هزار واحد مستقر در شهرک‌ها، ۳۳ هزار واحد نیز در مراحل مختلف آماده‌سازی هستند که باید سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد معادل بیش از هفت هزار واحد آنها به‌تناوب بهره‌برداری شود .

صالحی نیا بیان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای فعال با ظرفیت ۵۰ درصد؛ ۳۰ درصد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ و ۳۰ درصد نیز با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد، عنوان کرد: همچنین ۱۴۰ مورد نیز در مراحل مختلف برای استقرار صنایع هستند .

وی با بیان اینکه دریافت حداقل   ۴۰ درصد تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی محقق نشده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و سال جاری بانک‌ها به دلایلی نتوانسته‌اند همراهی کنند

صالحی نیا افزود: در این راستا باید روش‌های جدیدی برای رسیدن به هدف‌گذاری طراحی کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه   واحدهای بهره‌برداری شده و اشتغال شهرک‌های صنعتی لرستان کمتر از یک درصد است، یادآور شد: صنایع کوچک پشتیبان و تامین کننده صنایع بزرگ هستند که باید توجه بیشتری به ارتقا آنان شود.

وی با اشاره به اهمیت خوشه‌ها گفت: توسعه خوشه‌ها یکی از راهکارهای مهم افزایش ظرفیت‌های صادراتی است.

صالحی نیا اضافه کرد: همچنین استفاده از فن‌بازارها برای مشترک‌سازی در صنایع کوچک اجتناب‌ناپذیر است .

به گزارش ایسنا در این مراسم از شهرک‌ها و واحدهای نمونه استان با اهدا لوح تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.