فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی ۲۲۶۰ سایت با اعمال مجرمانه در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سردار محمد مهدیان‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگار چشمان تیزبین جامعه و طلایه‌داران آگاهی‌بخشی به جامعه هستند .

وی به گزارش اجمالی از تلاش‌های فرماندهی انتظامی لرستان طی چهار ماه نخست سال پرداخت و گفت: امسال درگیر سیل بودیم و دو ماه مداوم همکاران انتظامی در ایجاد و نظم و امنیت و کمک به توزیع نیازمندی‌های سیل‌زدگان خوش درخشیدند .

مهدیان‌نسب با ذکر این مطلب که امسال در سیل فوریت‌های ناجا افزایش پیدا کردند، ادامه داد: ۲ هزار سهمیه استخدامی برای استان انجام شد و قطعاً ۷۰۰ نفر از آنان به‌کارگیری می‌شود .

فرمانده انتظامی لرستان به برگزاری ۱۰ جلسه ملاقات مردمی و رسیدگی به مشکلات ۶۰۲ نفر اشاره کرد و ادامه داد: ۷۲۲۵ مورد تلفن به ۱۹۷ انجام شد که ۷۰ درصد از تماس‌ها تقدیر از اقدامات ناجا بوده این در حالی‌است که رضایت‌مندی از ناجا به ۷۵ درصد رسیده است .

مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که ۲۹۸۵ مورد مشاوره رایگان داشتیم، ادامه داد: ۲۸ درصد افزایش فوتی را در استان داشتیم اما در آمار مجروحان ۵ درصد کاهش داشتیم .

فرماندهی انتظامی لرستان با تأکید بر اینکه سهم تصادفات لرستان در کشور ۴ درصد است، اضافه کرد: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و مهمات تشکیل شده و در آمار تیراندازی‌ها ۳۸۲ مورد تیراندازی داشتیم .

وی با ذکر این مطلب که بخشی از تیراندازی‌ها درگیری طایفه‌ای و اختلافات خانوادگی بوده اما نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش کشف سلاح داشتیم، تصریح کرد: لرستان در کشف سلاح رتبه دوم کشور را دارد .

مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که در تیراندازی‌ها ۴۳ مورد قتل داشتیم که ۷۷ درصد قتل‌ها کشف شده است، اضافه کرد: قتل‌های ناشی‌از نزاع و درگیری ۱۹ نفر بوده است .

فرماندهی انتظامی لرستان با تأکید بر این‌که ۵۹ مورد خودرودهای بدحجاب توقیف و در حوزه فوریت‌های پلیسی ۲۷ درصد افزایش تماس داشتیم، ادامه داد: از ۳۶۵ هزار فقره تماس ۲۳ درصد تماس‌ها راهنمایی و مشاوره بوده کمااینکه برای تقویت حوزه پلیس پیشگیری ۲۰۶۰ نفر شبگرد و ۱۲۰ نفر نگهبان محله به کار‌گیری شده است .

وی با ذکر این مطلب که ۴۴ هزار فقره پرونده قضایی رسیدگی شده است، اضافه کرد: رویکرد مبارزه با مواد مخدر برخورد با فروشندگان خرد و برخورد با متجاهران است کمااینکه ۲ تن و ۵۳ کیلو موارد در چهار ماهه اول سال کشف شده و ۹ کارگاه آموزشی برای خانوارهای در معرض آسیب برگزار شد .

مهدیان‌نسب با ذکر این مطلب که ۲۲۶۰ سایت که عمل مجرمانه داشتند شناسایی شدند، ادامه داد: در این راستا ۱۳۵ پرونده قضایی تشکیل و ۱۳۲ مجرم اینترنتی دستگیر شد .

فرماندهی انتظامی لرستان از متلاشی شدن ۸۰ باند سرقت توسط پلیس آگاهی استان طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: در حوزه کشف کالا ۳۰۰ درصد افزایش کشف کالا در لرستان نتیجه فعالیت‌های نیروی انتظامی بوده است به‌طوری‌که سال گذشته ۴۰ میلیارد کالا کشف شد و این رقم امسال به ۲۱۷ میلیارد تومان رسیده است و در این راستا ۳۶ باند منهدم شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.