فرماندار چگنی از آواربرداری 1065 واحد مسکونی در این شهرستان خبرداد.
به گزاش ایسنا منطقه لرستان، قدرت الله ترابی نژاد در شورای اداری لرستان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان چگنی دارای جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر و 205 روستا و دارای سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند است، بیان کرد: 522 کیلومتر راه اصلی، فرعی و آزاد راه  در این شهرستان داریم که آزاد راه خرم‌آباد- پل زال از این منطقه عبور می‌کند و جاده سراسری خرم آّباد - جنوب و خرم آباد - کوهدشت و همچنین  شاهرگهای اصلی جاده ها از این شهرستان عبور می کند.
وی با  اشاره به اینکه 117 روستای چگنی تحت پوشش شرکت آبفار است  بقیه روستاها هم عمدتا قبل از وقوع سیل دارای آب بودند، افزود: 102 روستای شهرستان چگنی گازدار شده که 95 درصد آنها در دولت تدبیر و امید گازدار شده‌اند مابقی نسبت به متوسط استان عقب هستیم و شرکت گاز استان تلاش خواهند کرد که به حد نرمال برسیم.
فرماندار چگنی با بیان اینکه 19 معدن سنگ،11معدن شن و ماسه،  3 کارخانه آسفالت و 7 واحد صنعتی و 804 صنف که مهمترین آنها شرکت صدر فولاد، الکل و سرکه سازی ویسیان در چگنی وجود دارد، عنوان کرد: پیگیریم شرکت صدر فولاد را بلافاصله با مشارکت سرمایه گذار خارجی راه اندازیم کنیم.
ترابی نژاد با بیان اینکه  در این شهرستان 45هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که 5500 هکتار آن آبی و 38 هزار هکتار آن ها دیم ، 1500 هکتار باغات است، ادامه داد: همچنین 120 هزار هکتار منابع ملی(110 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع) در این شهرستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: 130 واحد دامپروری صنعتی، 1147 واحد دامپروری سنتی، 16مورد مزارع پرورش ماهی، زمین های مرغوب حاشیه رودخانه کشکان که در سیل آسیب جدی دیدند از دیگر مزیتهای شهرستان چگنی است.
ترابی نژاد بیان کرد:330 اثر تاریخی در این شهرستان داریم و پل کشکان در شرف ثبت جهانی است.
فرماندار چگنی با تاکید بر اینکه در جریان سیل امسال شهرستان چگنی آسیب جدی دید و در سایه خرابی‌های پلدختر شهرستان چگنی گم شد چرا که  به زیرساخت‌های شهر سراب دوره و روستاهای ما آسیب جدی وارد شد، عنوان کرد: در جریان این سیل به روستاهایی نظیر حیات‌الغیب، چم حسین، چم درمره، پاکدشت، قالبی، چم دیوان، خاطره و ... و در مجموع حدود 152 روستا آسیب جدی دید و بیش از 510 میلیارد خسارت به زیربخش های عمرانی، زمین های کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی، ایستگاههای پمپاژ، دامداری ها، واحدهای تجاری و مسکونی و ... وارد شد.
ترابی نژاد با اشاره به اینکه 30 دهنه پل از شهرستان به طور کامل تخریب شده است، یادآور شد: بازگشایی راه های مسدود شده و احداث پل های موقت پس از سیل، برآورد خسارت ها و انعکاس به مسئولان، کمک در جهت پاکسازی زمین های کشاورزی،  بازسازی و ترمیم خطوط آب، گاز ، پاکسازی شهرستان سراب دوره، لایروبی و ترمیم  اولیه 35 کانال آب، ارزیابی دقیق خسارت وارد به کشاورزی و ثبت آن در سامانه سجاد و ... از جمله اقدامات پس از سیل بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون آواربرداری 1065 واحد مسکونی در این شهرستان انجام شده است، گفت: 889 واحد پی‌کنی شده است، آرماتور بندی 681 واحد انجام شده، فنداسیون 624 واحد اسکلت بندی 377 واحد، دیوار کشی 36 واحد و ... به مرور انجام می شود.
ترابی نژاد تصریح کرد: اقدامات لازم ترمیم و بهسازی پل ها و راه های تخریبی مهم است که شاه بیت کار ماست و چنانچه ترمیم نشوند در زمستان با مشکل مواجه می شویم.
فرماندار چگنی با بیان اینکه رودخانه کشکان رودخانه ویرانگری  است و هر سال تخریب به دنبال دارد، لذا ضرورت دارد جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، بنیاد مسکن و سایر دستگاهها برای مهندسی این رودخانه تدبیری بیندیشند، گفت: در مسیر رودخانه کشکان و خرم‌رود اکثر پل ها و راه های ارتباطی تخریب شده اند.
وی یکی از دغدغه های شهرستان را  استقرار ادارات ثبت اسناد دانست و با اشاره به اینکه هلال احمر، دادگاه ویسیان، هواشناسی و... از مطالبات مردم این شهرستان است، بیان کرد: چنانچه سد معشوره  ساخته شود هم سیلاب را کنترل می‌کند و هم به نفع شهرستان های استان و استان خوزستان است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.