به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید جواد حسینی در گردهمایی معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان لرستان و مناطق ۲۴ گانه که در خانه معلم برگزار شد، گفت: باید از برخی از غفلت‌ها در نظام تعلیم و تربیت دوری کنیم چرا که نمای تعلیم و تربیت جلوه‌های زیبایی دارد که جلوه‌های آن را معلمان و مدیران می‌آفرینند.
وی اضافه کرد: ۵۰ سال مطالعات سرمایه‌های اجتماعی را داشته‌ایم و چنانچه از مردم سوال کنند که کدام از کارگزاران نظام و صاحبان مشاغل بیشتر از همه احترام می‌گذاریم، قطعا جواب آنها قشر معلم است.

وی اضافه کرد: در لرستان ۲۷ هزار معلم و ۱۷ هزار معلم بازنشسته داریم که مردم شأن و منزلت آنها را پاس داشته‌اند.

حسینی خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت استاندارد باید دارای سه نوع استانداردسازی باشد که فضا و تجهیزات و نیروی انسانی از جمله این استاندارها است.

استانداردسازی فضا و تجهیزات لرستان از میانگین کشوری بالاتر است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استانداردسازی فضا و تجهیزات لرستان از میانگین کشوری بالاتر و معادن ۵.۳ درصد است این در حالیست که کل کشور را باید به سمت ۸.۳ درصد استانداردسازی پیش ببریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کلاس درس در لرستان ساخته شده است. وظیفه ما مدیران این است که از تهدیدات سیل استفاده و به فرصت تبدیل کنیم و در مجموع استانداردتر از قبل عمل کنیم.

حسینی در ادامه اظهار کرد: دولت و خیرین اهتمام به بازسازی داشتند و با این نگاه شعار اول مهرمان تعهد است.

وی افزود: یکی از شعارهای ما این است که مدارس خشت و گلی اول مهرماه به پایان برسند و امروز نیاز به مدیریت انقلابی و جهادی داریم و باید به سمت کارها هجوم بیاوریم. برای اول مهر دانش‌آموزان بدون کلاس و معلم و بدون کتاب حتی در یک کلاس نباید داشته باشیم چنانکه گزارشی به ما داده شود از مدیرکل و مدیران قابل قبول نیست. پایان مدرسه خشت و گلی و کلاس‌های نفتی را خواهیم داشت.

پرداخت تسهیلات از طریق بانک ملی و سرمایه و صندوق ذخیره


سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تمام دست‌ اندرکاران اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان که به صورت جهادی تلاش کردند تا مناطق سیل‌زده استان را از یک بحران نجات دادند تشکر کرد و گفت:‌قرار است تسهیلاتی از طریق بانک ملی و سرمایه و صندوق ذخیره با بهره چهار درصد به معلمان آسیب‌دیده در سیل پرداخت شود.
وی اظهار کرد: برای مناطق سیل زده لرستان ۱۰۰ کانکس تهیه شده است و ۶۲ کانکس دیگر نیاز است که قول می‌دهیم که آن را به لرستان بدهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که پرورش سرمایه انسانی کار نظام تعلیم و تربیت است، گفت: صلاحیت‌های سرمایه‌های انسانی را از نظر دانشی، توانشی، بینشی و نگرشی باید ارتقا دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1232683
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.